21 juli 2014

Carpe Diem









Het was vandaag even uitwaaien na een bewogen weekend, eerst hoorde ik vrijdag dat mijn achterburen Guust en Toos ook slachtoffer zijn geworden van de rampvlucht boven Oekraïne en werden we een paar weken geleden geconfronteerd met het onverwacht overlijden van een zwager van mij, deze keer betrof het weer een absoluut niet te verwachten overlijden, maar nu een schoonzus van Tiny en net op dezelfde dag dat mijn vrouw 10 jaar geleden overleden is. En dan is het niet verwonderlijk dat je als nuchter mens toch even wat afleiding  nodig hebt en die vind ik dan meestal in een stukje alles “wegtrappen”. Ik ben er weer maar moest het even kwijt, het kleine ritje van vandaag ging via het Agriport gebied langs de bouwplaats van het Microsoft gebeuren naar Medemblik waar “Radboud” in de steigers staat en dan naar Andijk waar Sjaak en Lia net terug waren van vakantie uit Italië. Even een glaasje “fris” en dan weer verder over Zwaagdijk naar Blokker, op de Rijweg, de verbinding tussen Zwaagdijk en Zwaag/Blokker gaf het wat vertraging, er werd een damwand uit de grond getrokken door een kraan en ik vroeg me af of hiermee ook de fietstunnel naar zijn einde loopt, we wachten af. In Blokker bleek Ria niet thuis maar wel heb ik nog een paar foto’s gemaakt van wat prachtig bloeiende bloemen in haar tuin die Gerard nooit meer zal zien bloeien net als de spits op de kerk tegenover de woning die kort geleden is geplaatst. Allemaal dingen die je snel wil vergeten maar die wel indruk hebben gemaakt. Later als ik bijna thuis ben krijg ik nog een paar buitjes en op de Cultuurweg is het weer droog en zo kom ik bij de brug waar ik onderdoor ga langs het fietspad en nog een bootje aan zie komen dat even later doorvaart heeft als de brug omhoog staat. En dit alles na slechts 60 km overweging dat het leven één ding te bieden heeft “Carpe Diem”.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Zo is het Pé, het leven is kort en vergankelijk, dus inderdaad: Carpe Diem!

Groeten, Adri.