03 juli 2014

Van kust tot kust











De zon en de warmte laten heel veel gevoelens smelten en als dat voorbij is kom je weer met beide benen in de realiteit te staan, zo’n dag is het vandaag. In het begin van de week zou ik glutenvrij meel halen bij de molen in Blokker en kwam toen tot de ontdekking dat de “molenwinkel” pas vandaag weer zijn poorten open zou hebben voor de verkoop. Dus is mijn rit voor vandaag in de richting van Blokker, maar zoals zo vaak  ga ik meestal met een omweg en dat is vandaag nogal uit de hand gelopen, een retourtje Blokker zou iets van 40 km worden maar nu ik weer thuis ben zie ik dat het 116 km is geworden maar ik heb in ieder geval mijn boodschap gedaan, ik heb weer meel en zal straks meteen een brood gaan bakken. De omweg was ook nog weer met een ander doel, langs de Hondsbossche zeewering is men druk doende om een soort strand aan te leggen, hoe het allemaal gaat worden weet ik ook niet maar er wordt wel wat veranderd. Er lag een zand-zuiger-spuiter voor de kust bij Petten en al fietsend langs de zeewering kwam ik bij Hargen waar als eerste een bord stond dat doorgaand verkeer niet verder mocht, over het strand fietst het inderdaad voor geen meter. Wat wel opviel, het beeld van de strandjutter staat niet meer recht voor het water want afgelopen nacht is daar de eerste landwinning boven water gekomen. Een meneer vertelde dat hij gisteren een foto had gemaakt, toen was er nog niets en afgelopen nacht hebben ze dit gecreëerd. Via de duinen en bossen naar Schoorl en dan weer richting Hoorn aan het IJsselmeer, van kust tot kust, om zo in de buurt van molen “De Krijgsman” in Blokker te komen. Onderweg kwam ik nog een aalscholver tegen die bovenop een lantaarnpaal de “bovenkleding” aan het drogen was. Verder een rustig ritje wat, zoals ik al heb aangegeven, bij 116 km voor vandaag de boeken weer heeft afgesloten.

Geen opmerkingen: