14 oktober 2014

Nat ritje






Elke dag heeft zijn eigen verrassing in “petto”, werd ik vanmorgen eerst verrast met een zonnetje wat op de bomen achter mijn huis  een leuke herfst verkleuring liet zien enkele uren later begon ik te twijfelen of het wel zo goed was geweest om dit rondje te maken. De berichten waren niet direct verontrustend, een kleine kans op wat lichte motregen en omdat het gisteren ook meeviel dacht ik dat het vandaag ook wel los zou lopen. Helaas het pakte anders uit maar ondanks alles heb ik toch weer genoten, ja waar zeur ik dan ook over. Eerst richting Medemblik en meteen langs de dijk richting Andiik om even bij zus Lia aan te gaan en even later weer door naar Enkhuizen. Al snel kwam de eerste bui, licht maar wel vervelend, in Enkhuizen was het droog maar toen ik weer op de dijk reed bij Broekerhaven begon het weer en pas na zo’n 50 km regenkilometers werd het weer droog en toen was ik bijna thuis. Surfen in de regen en harde wind schijnt toch iets speciaals te zijn want er was animo genoeg. Het wegdek glom van de regen en via “Kippen-Dam” in Hoogwoud heb ik het laatste stukje in wat meer hemelwater afgelegd en misschien daardoor plakte er mogelijk iets aan de band waardoor hij lek raakte op nog geen 2 km van huis, dus eerst verwisselen. En dan even bij zoon Gerard wat kip brengen en vervolgens snel door naar een warme douche waar ik na 97 km dik aan toe was.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Ook mooie herfstkleuren bij jullie!

Groeten, Adri.