13 oktober 2014

Toch nog een ritje gemaakt.







De start was vanmorgen zoals was voorspeld, regenachtig en geen zon. Op zich vond ik dat geen probleem, ik had me n.l. voorgenomen om vandaag een “huistuinenkeukenfiets” onderhanden te nemen. Vorige week in Oostzaan lukte het niet zoals ik had bedoeld maar in het weekend had ik hem opgehaald om thuis één en ander even te fixen. De fiets opgehangen aan de daarvoor bestemde haken en op een prettige werkhoogte aan het sleutelen. Met beleid alles demonteren om de achterband te verwijderen en straks de nieuwe er voor in de plaats te zetten. Het ging redelijk voorspoedig en toen ik meende even een nieuwe binnen en buitenband te halen bleken de meeste fietsenzaken maandag gesloten, in Zwaag was Jan Staak om 13.00 uur open dus even met de Quest op en neer. Ook het voorspatbord was verwijderd en met wat aanpassingen heb ik daar ook de materialen voor om hem weer te herstellen. Op mijn ritje ging ik van start in een stralende zon en passeerde ik het lege boemeltje dat richting Medemblik reed. Bij de fietsenmaker was ik snel geholpen en ben toen nog even bij Leo en Riet langs gegaan, heel kort bijkletsen en weer op huis aan. Onderweg in de polder was men druk bezig met bollenplanten op de moderne wijze, “nettenplanten” en volgend jaar weer even simpel rooien. Het vooraf bewerken van de grond gaat al even eenvoudig. De lucht werd wel steeds donkerder maar tot ik weer thuis was bleef het droog en zo kan ik straks de reparatie voortzetten, er was wel een ritje van 46 km voor nodig maar het stemt weer tot tevredenheid.

Geen opmerkingen: