12 maart 2018

Het was weer een superdag




En weer viel het mee, de “weerprofeet” heeft weer een stuk van zijn geloofwaardigheid verloren, het zou op z’n minst motregenen. En of ik nu keek in Middenmeer of in Oudemirdum het was in beide stations nattigheid en met die wetenschap ben ik van huis gegaan. Op de Afsluitdijk was het af en toe mistig en aan het eind bij Friesland was het dichte mist maar amper 1 km verder reed ik in de zon, hoewel nog een beetje nevelig maar hij was er en het werd steeds beter.
Bij mijn dochter was het weer gezellig net als altijd, koffie, koek en kletsen. Na enige tijd de zaak weer in de fiets laden en na nog een banaan naar binnen te hebben gewerkt op pad naar Middenmeer.
Ik ga linksom via de vissershaven van Laaksum, de kleinste vissershaven van Nederland, er kan ongeveer een flinke schuit aanleggen en dan is de haven vol.




In Stavoren even stoppen bij de “Vrouw van Stavoren” en dan weer door, als ik het vertrouwde pad opdraai zie ik een afwijkend bordje waarop is aangegeven dat jet met de fiets langs de dijk naar Hindelopen kan, proberen, ik zie wel wat het is. De eerste paar honderd meter brachten me bijna zo ver dat ik zou omkeren maar daarna was het een prachtig asfalt fietspad, aan het eind was het wel weer “kunst en vliegwerk” om door de poort te komen waar een grote diepe plas voor de doorgang lag.





In Hindelopen nog even een paar foto’s en vervolgens bij Makkum stoppen voor de prachtige bloeiende berm diverse kleurige krokussen. Op de kop van de Afsluitdijk is het nieuwe expositiepand bijna klaar en zal binnenkort wel worden geopend voor de toeristen.


Als ik bij het monument aankom zie ik iemand in de houding staan met een telefoon/fototoestel, inderdaad “mijn” hardloop/fietsmaat, ja ik loop niet hard hoor dat doet Jan wel en zijn type fiets met “vermicellistuur” heb ik al jaren achter me gelaten, maar Jan blijft in beweging, of hardlopen of fietsen, petje af. Even een foto maken en als ze gelukt zijn stuurt Jan zijn foto naar mij, we wachten af. Als ik de “handel” weer binnen heb staan geeft de teller voor vandaag, door dat ietsje omrijden, 169 km aan, leuk om zoiets achter de geraniums te overdenken als het zo ver is.

Geen opmerkingen: