07 maart 2018

Niet altijd in "Buienradar" geloven.



Het viel alles mee vandaag, voor ik vanmorgen van huis ging heb ik eerst de buienradar nog maar eens gecontroleerd en met die wetenschap dat het zo rond 12 uur zou gaan regenen ben ik van huis gegaan. Het zal een kort rondje worden want ik ben en blijf een mooi weer fietser, op en neer naar Ben in Wervershoof en dan is het klaar voor vandaag maar het liep allemaal weer heel anders.
Buiten het dorp zag de lucht er niet fraai uit, bewolkt en er hing ook nog een beetje mist waardoor de windmolens weinig helderheid van hun totale gestalte lieten zien.
Aan het eind van de Medemblikkerweg zag ik nog een buizerd vlakbij dus stoppen en een foto maken maar voor ik zo ver was had het beest allang een ander stekkie en kon ik met de zoom na lang zoeken toch nog een redelijk plaatje maken.
In Medemblik kwam toch al een beetje zon door de wolken en met weinig wind leverde dat een leuk plaatje op van de haven waar de huizen mooi in het water spiegelen. Dan langs broer Ben, niet thuis volgende koffiestop is bij zus Ans en na deze onderbreking via Zwaagdijk en Nibbixwoud naar Wognum waar ik de Zomerdijk op zoek.



Maar eerst via de Rijndijk waar heel veel zwanen rond zwalkten en waarbij nu al strijd werd geleverd om het mooiste vrouwelijk schoon zo leek het mij, de veren werden tenminste flink uitgezet.
Op het stuk door de Lage Hoek zag ik nog een zilverreiger die met de zoom redelijk op de foto is gegaan. In Middenmeer even langs de bouw en constateren dat er vandaag volop beton wordt gestort in de loodsen van “Triple A” een kennis van mij stond met één van de chauffeurs te praten dus even stoppen.
Deze man was ook een fanatiek fietser en had ruime belangstelling voor de Quest en zodoende voor z’n mortelwagen op de foto. Het was maar kort vandaag slechts 62 km en het bleef droog gewoon mooi weer, volgende keer maar weer wat langer afhankelijk van het weer en niet te veel naar de “Buienradar” kijken.

1 opmerking:

André Dronkers zei

Hoi Pé

Die buienradar heeft het vaker mis
Vorig jaar hing er boven Julianadorp een rode wolk, veel regen dus maar 25 km verderop kreeg George dat water in zijn nek en ik bleef droog ;-)