29 maart 2018

Laatste test voor morgen.



Wat weer een verschil bij gisteren, in twee opzichten, gisteren matig weer zonder zon en nu mooi weer met redelijk veel zon, en dan ook nog gisteren niet fietsen en in de tuin rommelen maar vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt, dat doet een mens weer goed. Geen bijzonder rondje gewoon ’t H.E.M. rondje wat minimaal 80 km is maar met een beetje “uitlopers” werd het vandaag ruim 90 km. .                                                                                                    
De eerste foto is van de 6 “windmolens” langs de A7 vlakbij Twisk en Abbekerk, ze zullen worden gesloopt en vervangen door nieuwe die uiteraard beter zijn zegt men, de grote drijfveer om ze te vervangen is de subsidie want zonder subsidie zou er nergens een “windmolen” staan is mij door deskundigen verzekerd. Door deze ingreep zal ook de parallelweg waar ik altijd over fiets afgesloten worden tijdens de sloop, jammer dan maar via een andere route.

Door Hoorn heb ik nergens problemen en als ik op de dijk kom richting Enkhuizen zie ik dat de lucht een beetje bedenkelijk begint te worden maar achteraf is het allemaal meegevallen. De eerste zeilschepen varen ook weer maar helder is het zeker niet op het water.

Als ik de dijk langs het Markermeer bijna heb gehad kom ik weer een bekende van me tegen, Jan Imming, zwaar MS patiënt zijn benen in beugels en riemen maar altijd positief en proberen in beweging te blijven. Als Jan een lekke band zou krijgen moet hij bellen om hulp hij kan zelfs niet naar een woning lopen en aanbellen voor assistentie maar blij is deze oud-onderwijzer altijd, petje af voor iemand met zo’n instelling.

Na Enkhuizen nog even naar Medemblik en dan is de rit weer bijna rond, vanaf de dijk zie ik op het IJsselmeer nog een zeilboot/schip gaan en bij de entree van mijn woonplaats staat na het fietstunneltje een baan krokussen in bloei, er was weer van alles onderweg op de 91 km van vandaag
 En Morgen de Texeltoer start vanaf Twisk o.l.v. Matthijs Leegwater.

1 opmerking:

Belle zei

Onderstreepte tekst in een afwijkende kleur lijkt op een link. Maar deze rode tekst blijkt geen link.