20 maart 2018

Uitwaaien en opnieuw beginnen



Jawel hoor het is weer gelukt, een heerlijk ritje gemaakt. Even op en neer naar de “Zuidoost”, gewoon uitwaaien want er staat nog wind genoeg. Na de ervaringen van afgelopen weekend en het vervolg was het weer een heerlijk bezigheid. Vanmorgen zou er tussen half tien en half elf iemand komen die via de verzekering de schade zal opnemen m.b.t. het voordeur slot en de opdracht aan de slotenmaker zal geven om de zaak weer in orde te maken. Deze meneer was er inderdaad om 10 uur en rond half elf ging ik op pad, heerlijk uitwaaien. Er is weinig verkeer langs de weg als ik het over wandelaars en fietsers heb, nergens heeft iemand zich in de winderige kou gewaagd, hoewel de temperatuur best meevalt, of we beginnen te wennen aan de af en toe Siberische omstandigheden van, vooral vorige week.
In de Beemster zie ik alweer heel wat lammetjes buiten lopen, even bij-remmen en de camera proberen boven het hek uit te laten steken, het valt niet tegen zie ik later.
Bij Tiny wordt de schade hersteld van de voorjaarsstorm van februari, het ziet er nu al piekfijn uit en het herstelbedrijf is nog lang niet klaar. Na koffie en later een broodje ben ik weer richting huis gegaan omdat ik een “belletje” kreeg van de slotenmaker die mogelijk vanmiddag nog langs zal komen, dus een beetje extra druk op de pedalen om zo rond kwart over 2 -half 3 weer thuis te zijn, alles is gelukt om 14.15 uur ben ik thuis en zie wel wat er verder zal komen.
Ik zie de molen “De Nachtegaal” in Middenbeemster helemaal ingepakt staan dat zal niet vanwege de kou zijn maar hij krijgt wel een nieuw “jasje”.
Als ik met de fiets weer binnen kom zet ik hem achter het huis om straks een onderzoek in te stellen naar het contact van de claxon dat niet smetteloos werkt. Tijdens deze 80 km haperde hij af en toe en hij moet wel bij de tijd blijven onderweg vind ik. Als je bij de stand op het km-tellertje nog  eens 100.000 km op zou tellen dan is dat toch wel een mooie "lap" heen.

Geen opmerkingen: