12 september 2018

Boten en nog eens boten



Toch nog een rondje gefietst, het zag er vanmorgen niet naar uit maar het werd weer droog en dat enkele buitje  mag de pret niet drukken. Ik moest eerst even een klusje opknappen en kon daardoor zo rond een uur of 11 half 12 van start. Broer Ben was nog een aantal dagen met de caravan weggeweest en mijn eerste ritje was dus daarheen om te horen of ze het leuk hadden gehad en dat bleek inderdaad het geval, super leuk. Ja en dan ben je deze keer niet in Wervershoof maar in Berkhout dus vanuit dit dorp richting Scharwoude om langs de dijk het HEM rondje in te zetten.
Het eerste wat opvalt is een enorme kraan van de firma C&P oftewel Commandeur en Plomp voor mij een heel klein beetje een bekende.






Als ik Hoorn eenmaal weer achter mij heb gelaten zie ik op het “Markermeer” nog heel wat “zeilgeweld” en daarvoor leek het weer mij nou niet direct aantrekkelijk, maar ieder zijn meug zullen we maar zeggen. Het is wel een fraai gezicht als dit soort schepen met volle zeilen langs gaan.
In Enkhuizen vind ik dat ik een bak kibbeling heb verdiend en dat smaakt weer uitstekend. Als ik weer onderweg ben krijg ik een paar kleine buitjes en zie tevens dat de teller vreemd doet zo geeft hij 18 km aan en het volgende moment weer 36 km, mogelijk een slijtplek in de kabel, thuis maar eens onderzoeken net als de vermoedens dat er iets aan de hand is met de tandwielen, morgen zal wel een ”klusdag” worden en niet fietsen vandaag was het nog 91 km.

Geen opmerkingen: