26 september 2018

Ronde vormen doen het altijd goed.



Wat beleef je soms veel in een korte periode, even een heen en weertje naar de Zuidoost en met een omweg weer terug, je komt van alles tegen.

Als eerste zie je de veranderingen aan de Tussenweg, eerst het bedrijf van de familie Sturm en nu wordt het stap voor stap omgetoverd tot een tweede datacentrum in de polder in dit geval met de naam Google, het ligt op mijn route om de polder te verlaten dus in de loop der tijd zal ik hier gerust wat meer van laten zien. Als ik in de Zuidoost bij Tiny arriveer is de koffie al gezet en drinken we samen een bakkie, uiteraard met koek. Tiny heeft vandaag oppas-dag dus ik ga weer mijn eigen weg richting Middenbeemster enz.
Ik zie hier en daar alweer flinke hopen suikerbieten liggen klaar voor vervoer naar de fabriek.. eenmaal richting De Rijp, Graft en Noordeinde kom ik in Grootschermer en besluit een honderd meter rechtdoor te rijden en bij kunstenaar Nic Jonk wat foto’s te maken in de beeldentuin.








Ik heb me netjes gemeld en gevraagd of ik datgene wat ik van plan was hier kon uitvoeren, “Geen probleem ga je gang” en zo deed ik een klein rondje door deze prachtige werken van wijlen Nic Jonk, zeker de moeite waard om eens te bezoeken voor wie dit niet eerder heeft gedaan. 

Als ik mijn weg weer vervolg passeer ik aan de rand van de Heerhugowaard een rietdekker die een stolpboerderij voorziet van een nieuwe dakbedekking, een uitstervend beroep denk ik weleens.
En als ik zo goed als thuis ben zie ik de bomen langs de Wilgenlaan al behoorlijk richting herfstkleuren gaan, nog even en ze zijn weer “bladloos”. Al met aal een rondje van net 90 km een goede training na een dag of 10 totale rust.

Geen opmerkingen: