03 september 2018

Gang is alles of toch niet ?



Het kon niet anders, de dijk van Enkhuizen naar Lelystad is weer afgesloten voor fietsers dus als ik naar Oudemirdum wil moet ik heen en terug over de Afsluitdijk. En vandaag was het weer zo’n dag dat ik het gevoel had om even daar langs te gaan. Gisteravond al een app gestuurd met de vraag of er iemand thuis zou zijn en tot ongeveer 13.00 uur was dat het geval.
Bij het Wadden centrum is het nog erg rustig als ik daar passeer, het is er wel eens drukker geweest maar de vakanties zijn toch grotendeels weer verleden tijd voor dit jaar en dat is te merken. Als ik in Oudemirdum aankom lijkt het rustig maar Bianca is boven samen met kleindochter Fleur de kamer van laatst genoemde opruimen. Ik kleed me even om in wat droogs en daarna is er koffie met koek. De laatste nieuwtjes worden uitgewisseld en Fleur moet voor het eerst naar een andere school in Sneek en zal met de bus rond half 12 vertrekken, allemaal spannend.

Na verloop van tijd vertrek ik weer maar na de opmerking van Fleur over de fiets maak ik eerst nog even wat foto’s het viel haar n.l. op. “Wat heeft opa leuke vlaggetjes op de Quest”, inderdaad ze vallen op en dat mag. Het gaat allemaal nogal vlug, beter als op de heenweg toen moest ik omrijden en dan schiet het niet erg op, terug nam ik het risico om vast te lopen langs de dijk die z.g. afgesloten is. Inderdaad ik kwam borden tegen dat hij de laatste dagen van augustus afgesloten zou zijn maar we zijn nu september en er was geen afsluiting te bekennen, ze moeten alleen de borden nog opruimen.
Als de Quest weer in de garage staat zie ik dat het totaal 161 km is geweest en dat het gemiddelde   34 km p/u aangaf en da’s pittig voor iemand die eigenlijk geacht wordt zijn verstand te gebruiken.

Geen opmerkingen: