03 oktober 2019

Drie keer lek binnen één kilometer.

50 km


Ik was me van geen kwaad bewust en toch werd ik vanmorgen gestraft, 3 keer binnen één kilometer. Wat was het geval, ik had het plan om vandaag even bij zus Margriet langs te gaan, dus een super kort ritje naar Wervershoof waar ze nu woont.
De hoek vanaf Medemblik naar de Wieringermeer

"De Beste Stuurlui"van Jan van Velzen

De bruine vloot kist zee
Via Medemblik waar ik deze keer vanaf de Zuiderdijkweg via het parkeerterrein de ingang vond, een stukje in overtreding om naar de “kop” van de haven te gaan waar de “Beste Stuurlui” van Jan van Velzen nog altijd een trotse blik over de haven in/uitgang werpen. Er ging op dat moment toevallig ook nog een schuit met jongeren het IJsselmeer op.
Knolbegonia's

Knolbegonia's 
Bij Margriet een bakkie gedaan en later door via Zwaagdijk, waar bij de John Groot de knolbegonia’s nog steeds bloeien.
Vers geplukte Elstar

4 Karren op een rijtje
Dan via het fietspad “Over de Leek” naar Nibbixwoud om bij fruitteler Baas langs te gaan en vaststellen dat de Elstar appelen weer volop op voorraad zijn, meteen maar weer een zak van 5 kg meegenomen.
Tot 3 keer toe lek

Het is echt nat op het land
Op het fietspad vanaf Benningbroek naar Abbekerk ging het een beetje mis, de snelheid ging naar beneden en ik kon niet harder, conclusie lek. Inderdaad links voor was zo goed als helemaal leeg, vervangen oppompen en gaan, na een paar honderd meter weer lek en weer links voor, ik had geen scherps in de band kunnen vinden en nu weer niet, raadselachtig. Toen ik dus voor de tweede keer ze “zaak” had vervangen en de band op spanning had was het weer voorzichtig schikken om de appels heel thuis te krijgen. Maar helaas, toen was het weer foute boel, voor de derde keer lek, nu rechts voor, dus het zelfde herhalen en daarna kon ik “heel” thuiskomen, straks 3 banden plakken. Bij Google wordt nog steeds hard doorgebouwd en de aankleding is hier blauw terwijl bij Microsoft alles een slappe groene kleur heeft maar nergens zie je een bord met de naam Google of Microsoft. Wat betreft die lekke banden mogelijk ergens door glas gereden was mijn idee maar wel vreemd 3 keer lek binnen één kilometer.
Google doet alles in 't blauw

Het begin van de herfstkleuren in Middenmeer
Het werd toch nog een rondje van 50 gezonde kilometers met af en toe een buitje.

1 opmerking:

Marco Loogman zei

Blij dat er weer Elstars zijn, dat is ook mijn favoriete appel.