23 november 2023

Mooi weer doet wat met je.

 


En weer een klein rondje, oorzaak, ik had andere plannen en die hadden voorrang.

De dubbelwandige platen di op mijn aanbouw liggen zijn dik aan onderhoud toe, ze waren zo groen als gras zou je haast zeggen. Het platte dak op met een emmer sop en het nodige materiaal en dan min of meer schrobben met de zachte kant, inderdaad het resultaat is verbluffend ze zijn weer als nieuw, helder als glas en weer doorschijnend. Dan nog maar even in beweging met de Quest, een paar boodschappen kan ik straks nog wel halen, nu ga ik even naar Obdam bij Tom en Gerda kijken.


Als ik de polder uit ga zie ik hoe men moet “modderen” om de oogst binnen te krijgen. Vreselijk en dan te bedenken dat er nog heel wat in de grond zit, waaronder ook aardappelen, en de tulpen die weer de grond in moeten om komende zomer weer bloeiende bollenvelden te kunnen zien. Het zit de agrariërs niet mee.

Via Aartswoud enz. richting A.C. de Graafweg en jawel hoor afgesloten, en dat is al maanden bij de oversteek, dus omrijden via de Oosterboekelweg richting Langereis waar de weg ook nog een keer is afgesloten voor auto’s en bijna ook voor fietsers met een Quest.

Als ik bij m’n geplande adres arriveer is er meteen koffie met koek en zitten we gezellig na te praten over het feest van zwager Adri en zijn broer Jan, de tweeling die 80 jaar is/zijn geworden en nog steeds een echte tweeling is.

Op de terug rit kom ik de zoveelste opstopping tegen in Spanbroek er is van alles langs de weg te doen.




Dan via de parallelweg langs de grasdrogerij van Wil Hartog en dan de Wieringermeer weer inrijden waar de kooloogst, tussen de kassen, weer voortgang vindt met handwerk en opslagkisten op de wagen. En dit alles weer op zo’n klein ritje van 47 km uit thuis.

Geen opmerkingen: