27 november 2023

Een terug blik, en dankbaarheid.

 

Een gelukkig mens.

Wat zou je moeten of kunnen schrijven over, weer niet fietsen, een regen periode, overgaand in winterse buien met alle ellende die daarbij hoort. Ik heb nog weer een “voor mij” interessant onderwerp gevonden, mijn staat van “dienst” het afgelopen jaar.
Het ging niet altijd goed.

Hoe lig je nu, liggen is anders.

Techniek van onder tot boven
en van voor tot achter.

Even naar buiten voor de foto.

Waarom dit jaar en datum zou je zeggen, maar 26 november heeft voor mij iets speciaals, ik reed voor de eerste keer in een Quest
  op 26 november, 18 jaar geleden, ik was in augustus 65 geworden en een aantal maanden later was het zover. En zo’n lange periode later, ben ik er nog zo blij mee als kind, maar er is heel veel veranderd in die jaren en dan vooral het laatste half jaar. Heel onverwachts raakte ik tot 2 keer toe in het ziekenhuis vanwege problemen met m’n “rikketik”.  Ik heb in het begin vaak getwijfeld of ik ooit nog weer een vertrouwd rondje zou kunnen maken in de Quest maar na die “ongeluksdag” de 10e juni, is alles weer redelijk op de “rails”. In die tussen liggende periode ben ik behoudens het miserabele weer, redelijk opgang gekomen en heb in de afgelopen maanden alweer 3.441 km weg getrapt. Met één uitschieter het rondje over de dijken van 205 km inclusief met 30 km speciaal vervoer over de Afsluitdijk, wat de mooiste overwinning was na de ziekenhuis toestanden en mijn twijfels. Ik reed dit jaar 4.740 km minder, door al het voorgaande en het slechte weer want ik ben en blijf een mooi weer fietser. Ook het gemiddelde zoals ik in de “bovenste tekst” van mijn blog aangaf zal ik aanpassen. Het gemiddelde na deze sores is geen 14.370 km gemiddeld per jaar meer maar is gezakt naar 14.105 km per jaar vanaf mijn 65e.
Gewoon onderweg.

Ook "soms"zonnig.

Langs het IJsselmeer.

Zij mag niet snoepen.


En als ik dan verschillende foto’s in de screensaver voorbij zie komen, kan ik alleen maar blij zijn om het vele moois, wat ik in al die jaren heb gezien en beleefd. Ik ben dankbaar dat het weer zo goed met me gaat. Als het weer beter zal worden ga ik weer volle kracht vooruit

2 opmerkingen:

Piet Kunis zei

Goed om te lezen Pe'. Hopelijk lukt dat nog een hele tijd.

Peter de Rond zei

Hallo Pé, het is je van harte gegund.
Geniet ervan.