29 juli 2024

Nog even voor de visite komt.

 



De dagen gaan gewoon door net als andere jaren nog heel even en het is alweer augustus, de 8e maand en wat voor maand gaat het worden, niemand weet het maar dat Juli op een heel goede manier sluit dat is wel zeker. Ik was van plan om nog even voor ik bezoek krijg een rondje te gaan fietsen, je en het meest voor de hand liggend is dan het HEM-rondje. Ik besluit om op de heenweg ook even bij de aardbeien langs te gaan er stond weer genoeg. Later bedacht ik dat dit eigenlijk niet zo’n goed idee was, ze liggen/staan dan altijd nog zo’n 70 km in de fiets te schudden. Thuis gekomen klopte dat inderdaad elke aardbei had wel een klein of groter kneusplekje. Elke keer voorzichtig over stukken weg waarvan ik wist dat er wat oneffenheden in zaten maar tenslotte maar besloten om gewoon door te rijden over klinkerstraten en al.

Door Hoorn even stoppen bij de Oosterpoort om een foto te maken en dan verder de dijk op richting Enkhuizen.

Onderweg één keer stoppen omdat de man de mij tegemoet kwam reageerde en ik hem ook herkende, Piet van Diepen uit Schellinkhout getrouwd met een vroeger buurmeisje Martha Aker. We hebben een heel tijdje staan kletsen ook over de eerste keer, dat was jaren terug in de Beemster. Al pratende over dit en dat vertelde hij dat hij wel in zijn vakantie periodes gewerkt had bij mijn zwager Arie Out op het loonbedrijf enz. enz. en zodoende kende hij ook mijn schoonzus Githa, de wereld is echt klein blijkt nu wel weer. De vaste route door Enkhuizen gaat als vanzelf en ik besluit meteen om maar over de weg te gaan en niet op de dijk daar rijden vakantiegangers genoeg.




In de Wieringermeer wacht de “Ambtenaar” nog op zijn wieken, z’n “kop” is al vernieuwd. En de banen graan kleuren langzaam geler en nog even dan barst de oogst weer los. De rit van vandaag wordt beëindigd na 91 km in de zon wat allang niet meer is gebeurd. Een klein stukje meefietsen klik dan deze link aan en we gaan .... https://youtu.be/8whzX2N_s5c

Geen opmerkingen: