05 februari 2008

Hoe ver moet je gaan .....met signaleren ?


Hoe ver moet je gaan, vanmiddag reed ik een rondje en ben als gewoonlijk via de Alkmaarseweg gegaan. Deze Alkmaarseweg loopt van Middenmeer naar de rand van de polder en is één kaarsrechte weg van bijna 10 km met aan de ene kant een fietspad en aan de andere kant een parallelweg voor plaatselijk verkeer. Ik wissel wel eens, de ene keer via het fietspad en de andere keer via de parallelweg, deze keer reed ik op het fietspad en zag op de laatste paar kilometer een meneer op de fiets voor mij rijden in dezelfde richting. Bij het naderen heb ik langdurig gebeld en op de claxon gedrukt tot ik op een bepaald moment van mening was dat mijn komst was gesignaleerd. Niets was minder waar, toen ik de man voorbij reed werd het alfabet in omgekeerde volgorde opgezegd en werd mijn naam helemaal verkeerd uitgesproken, tenminste daar leek het heel erg op, ik kon het niet verstaan. Hoe ver moet je dan gaan ? Ik heb het ook wel meegemaakt dat men bij het passeren zei: “Klootzak kan je er niet door” of andere “onsoortige” opmerkingen, dus volop bellen en/of claxonneren is ook niet altijd goed. Gelukkig kwam ik op mijn tocht niet meer van dit soort gestreste verkeersdeelnemers tegen en werd het ondanks alles toch nog een leuk rondje wat maar kort was maar toch weer de nodige ontspanning heeft gegeven.

Geen opmerkingen: