21 februari 2008

"Mercedes niet voor Lelijkeendjes prijs"


Zo juist las ik op Cees zijn blog dat hij De Pluim wil geven aan mensen die een nieuwe velomobiel op de markt gaan brengen n.l. Sunrider. Dit komt toch niet uit frustratie over de prijs van de laatste 2e hands Quest die is verhandeld, ook de volgende die nu in de aanbieding is zal daar zeker overheen gaan is nu al gebleken. Cees, hieruit blijkt overduidelijk dat je geen Mercedes kan rijden voor de prijs van een “lelijk eendje”, de Quest is echt de topper onder de velomobielen zelfs de kwaliteiten van welke BMW, Mercedes of Bently kan hier aan tippen. Zo heb ik het vandaag ook weer ervaren, gewoon even de benen los trappen en een rondje van ruim 100 km geweldig wat een fiets. Op het rondje kwam ik langs één van de oudste gebouwen hier in de omgeving, slechts 10 km van mijn “thuishonk”, staat kasteel Radboud in Medemblik. Dit onderkomen van “meneer” Radboud wordt tegenwoordig ook gebruikt voor feesten en partijen en recepties met een bepaald allure. De slotheer heeft nooit kunnen bedenken dat zijn burcht op de foto zou gaan met zo’n futuristisch voertuig, maar de tijden veranderen nu eenmaal. Als alles goed gaat ga ik maandag misschien een ritje maken samen met Herman Boer, mocht het allemaal doorgaan dan zal er zeker een verslag volgen op mijn blog, zijn plannen zijn niet mis, zo vroeg in het seizoen bij lage temperaturen al een rit willen maken van ongeveer 320 km. da’s niet zomaar wat.

Geen opmerkingen: