25 maart 2008

GPS realiteit.


Tijdens de “Ronde van Texel” afgelopen Goede Vrijdag, heb ik zo’n 40 foto’s proberen te maken, de één beter als de ander, maar goed ze zijn er wel en die heb ik voor alle deelnemers even op een cd gebrand en zal ze z.s.m. bij ieder van de deelnemers proberen te bezorgen, hoe, dat zie ik nog wel maar ze komen er aan. Eén van de foto’s is niet onderweg gemaakt maar gewoon thuis toen alles weer rustig was en ik alles weer op een rijtje kon zetten. Een foto, net zoals ik wel meer heb gemaakt van de GPS, een apparaat dat niet liegt of bedriegt maar gewoon de “harde” cijfers laat zien over onze verrichtingen tijdens de “race” rond Texel met aan en afloop. Wat vooral opvalt is de gem. snelheid, nog nooit kwam ik droog thuis, altijd was de rug nat van het zweet, maar nu was het een rit in alle rust en ik heb ondervonden dat dit ook zo zijn voordeel heeft. Dat er ook een keer iets boven de 50 km is gereden kwam stom genoeg door een “brommertje” ik reed toevallig voorop over de Balgweg en zag in mijn spiegeltjes dat “geval” aankomen, overal minachtend omkijken naar wat hij passeerde en ook nog eens lachen toen hij mij voorbij reed, ja dan wordt er iets in mij wakker en geef ik ook een beetje “gas” al snel reed ik naast hem en zag hem stoer aan zijn gashendel draaien maar dat hielp niet meer en moest hij me simpel voor laten gaan, dat is pas echt genieten in een Quest. Verder leent de situatie buiten zich zo kort na de Paasdagen niet, om erg op pad te gaan, dus rustig thuis blijven tot het weer omslaat en het echte voorjaar begint.

Geen opmerkingen: