05 maart 2008

Het Twiske







Het is ondanks het toch redelijk mooie weer erg rustig langs de weg m.b.t. mensen op snelle fietsen zoals racefietsen en andere velomobielrijders. Vandaag weer een ritje gemaakt vanaf Middenmeer naar Oostzaan en met een beetje omweg weer naar huis, op de heen reis kwam ik 2 wielrenners tegen en verder wat schoolgaande jongelui en op de terug reis 1 wielrenner en weer wat schooljeugd die het met de verkeersregels niet zo nauw nemen. Via Purmerend een stukje langs het Noordhollandskanaal en dan afslaan naar Purmerland, dan na een paar kilometer rechtsaf richting Oostzaan en vervolgens linksaf het Twiske in, een prachtig natuurgebied met veel riet, sloten en plassen waar je ruiters wandelaars en fietsers tegen kan komen met af en toe een hardloper. Met een Quest door het Twiske is prachtig, er is echter één nadeel, je moet langzaam, want het is alles bochten. Het is voor mij altijd een beetje zoeken naar het juiste pad maar ik kom er altijd weer uit, toen ik bijna aan het eind was heb ik de “mobiel” genomen en even gebeld naar het oppasadres van mijn vriendin, Bram van 4 jaar nam de telefoon op en toen ik vroeg of hij me kon zien kwam er een ontkennend antwoord pas toen oma Tiny hem in de goede richting wees zag hij mij staan vlak bij de brug in het Twiske, vijf minuten later was ik op het adres waar ik meteen werd voorzien van een heerlijk bakkie cappuccino. Op de terug reis had ik een ietsje wind tegen maar dat stelde niet zoveel voor dus een beetje omrijden kon gemakkelijk, heen was het iets van 56 km en terug werd het net 67km. Wat me wel wat tegen viel was de temperatuur, die momenten dat de zon erbij was ging het wel maar als die weg was vond ik het gewoon koud.De totaalstand is hiermee op 24.703 km gekomen

Geen opmerkingen: