23 februari 2009

Maar 60 km en toch genoten



De nieuwe week is weer ruimschoots van start en de ritjes met de Quest worden ook weer vervolgd, vandaag begon nou niet direct erg hoopgevend, lichte regen en geen zicht op enige zonneschijn maar in de loop van de ochtend werd het droog en veranderde het totale weersbeeld. Omdat ik eerst nog even bij een kennis zou helpen rond 12 uur kon ik voor de middag niet echt op pad gaan en hoewel dat kleine beetje hulp werd verzet naar half 1 bleef er nog voldoende tijd over om een klein rondje te maken. Dat rondje ging zoals op de kaart is te zien over de voor mij bekende wegen door een aantal dorpen en onderweg uiteraard weer even bij één van mijn zussen langs, kletsen koffie, weer kletsen, nog meer koffie en dan stap je weer op om via Zwaagdijk nog weer even bij familie te stoppen omdat deze zwager toevallig bij de weg stond te praten met een paar buurvrouwtjes en zo houd je de contacten met familie in stand. Het weer was overigens vanmiddag heerlijk om een eind weg te karren, overal inmiddels droge wegen en weinig verkeer. Echt, ik heb wel eens meelij met mensen in en om de steden, overal die “verdomde” stoplichten en drukke verkeerssituaties. De wegen die ik hier meestal volg zijn aangelegd voor Quest-rijders want ander verkeer zie je heel weinig, hooguit wat plaatselijk verkeer en af en toe een tractor met een landbouwwagen er achter. Het ritje heb ik afgemaakt door via een nieuw aangelegd fietspad dwars over te steken van Zwaagdijk naar Nibbixwoud/Wognum en na Wognum via de A.C.de Graafweg richting Langereis om zo weer op de Alkmaarseweg uit te komen die recht op Middenmeer af gaat. Het werd vandaag slechts 60 km, maar wel weer heerlijk gefietst in de Quest. Wat ik bijna nog zou vergeten, de sneeuwklokjes zijn er alweer volop dus het voorjaar komt er echt aan.

Geen opmerkingen: