25 februari 2009

Rondje "De Waard"



Het zit er weer op, het “toetje” van vandaag, vanmorgen ging ik er vanuit dat het niks zou worden omdat het heel licht motregende en de lucht erg donker was, maar toen ik al een paar keer buiten was geweest en nog steeds geen plensbui op mijn kop kreeg begon het toch weer te kriebelen. Eerst maar eens het zoveelste bakkie koffie drinken en met zoonlief één en ander installeren en bijwerken wat achteraf niet helemaal goed heeft uitgepakt, Mapsource werkt niet meer op de pc, via de laptop kon ik toch de route van vanmiddag inlezen en weergeven. Het werd een rondje zomaar ergens heen maar toch zat er aan het einde nog een bestemming in, ik kwam al dichter onder Alkmaar en bedacht dat ik via “De Waard” wel even bij Kees langs zou kunnen gaan. Onderweg passeerde ik nog een leuk tunneltje waarbij meteen de gedachte bij mij opkomt "Aan het einde van de tunnel is altijd licht". Toen ik het trottoir op reed bij de familie van Hattem kwam Kees net aanlopen in zijn werkpak, hij was bijna onherkenbaar, zo zag ik hem nog nooit, het stond hem overigens heel goed. Bij Kees en Marian een bakkie gedaan en na deze koffiepauze weer verder naar Middenmeer waar ik na ruim 80 km weer binnen ben gerold. Het totaal is ondertussen opgelopen naar 39.015 km, dat is nog steeds een gemiddelde van 1000 km per maand vanaf het begin en dat is 3 jaar en 3 maanden geleden.

Geen opmerkingen: