16 februari 2009

Quest uitlaten.


Het is alweer een hele week geleden dat ik met de Quest op pad ben geweest, vanmorgen was het bijna zo, dat ik me eerst moest voorstellen wie ik was toen ik hem weer in z’n “kladden” nam. Dat krijg je als je een goeie “maat” een week geen aandacht schenkt, maar het is goed gekomen tussen ons, samen hebben we weer een leuk ritje gemaakt. Eerst liet het zich nogal somber aanzien, een beetje lichte regen en op de buienradar zag het er ook niet al te best uit. Dus eerst maar even wat overgebleven tegeltjes afval naar de vuilnisbelt brengen en daarna, omdat het ondertussen droog was geworden, omkleden en naar de garage waar mijn “maatje” al een week geen daglicht had gezien. De verschillende attributen aan “boord” brengen zoals wat eten en drinken, een beetje wisselgeld, het fototoestel en de GPS, vervolgens de deuren afsluiten en op pad. Eerst richting het kassengebied en dan via Opperdoes richting Blokker en verder, ergens langs een vrij nieuw fiets/wandelpad van het ene dorp naar het andere kwam ik nog een paar mannen van het waterschap tegen, één ervan kende ik en de andere was zeer geïnteresseerd in mijn vervoersmiddel, mogelijk een toekomstig Quest rijder, wie zal het zeggen. Onderweg probeer ik meestal hier of daar een plaatje te “schieten” om dat in mijn verhaal te verwerken, maar dan moet het wel iets opvallends zijn, tenminste, voor mij dan, anderen zien misschien veel meer of vinden niets interessant genoeg om voor te stoppen. Ik zag vandaag niets van dat al dus werd het een gewoon rondje van en naar huis. Het zonnetje kwam zowaar nog even om de hoek kijken en ik kreeg alle hoop dat de weerprofeten vandaag mis hadden gekleund. Aan het eind van het verhaal werd toch alles anders, via en langs Alkmaar en Heerhugowaard ben ik nog naar mijn zus in Obdam gereden en toen ik na de koffie daar wegging was het echt Hollands weer, regen en wat extra wind. Met een voldaan gevoel over deze rit heb ik hem toch maar weer in zijn duistere onderkomen gereden na zo’n 93 km en moet hij voorlopig weer even rustig blijven.

Geen opmerkingen: