08 april 2009

Familie rondje


Woensdag, één week geleden was het nogal wat beter langs de weg, op het rondje wat ik toen maakte was het op een bepaald moment wel erg mistig maar later kwam de zon er weer heerlijk bij. Vandaag is het net andersom, ik ging van huis met een flauw zonnetje en de wetenschap dat het straks veel minder zal zijn, regen is er voorspeld en vooral vanmiddag dus als ik nog even weg wil moet het vanmorgen gebeuren. Ik was van plan om even langs mijn oudste broer te gaan en naar een zus van mij die sinds 1 april niet meer verplicht naar een werkgever gaat. Eerst maar naar Zwaagdijk, het is nog wel vroeg maar koffie is er altijd, bij mijn zus aangekomen was het eerste dat opviel een leuk aandenken wat naast de deur een plaatsje had gekregen, een handige ex-collega heeft hier op een zeer ludieke wijze zijn kunsten vertoond en een creatief aandenken gemaakt. Binnenshuis was het één bloemenzee en diverse attenties van oud collega’s en “opperhoofden”, ze werd altijd zeer gewaardeerd. Na de koffie en een steeds donkerder wordende lucht ben ik naar Wervershoof gefietst, even bij broer Piet kijken, het viel me niet mee deze keer, een combinatie van Parkinson en Altzheimer brengt heel wat ellende met zich mee, ze kunnen wel zeggen “Je kan er oud mee worden” maar daar koop je zo weinig voor. Na ook hier weer het vertrouwde “bakkie” naar binnen te hebben gewerkt ben ik weer opgestapt. Het was niet helemaal droog meer, het spetterde iets maar was nog niet hinderlijk, dan toch maar richting huis, de ruitenwissers op mijn bril zijn nog steeds handbediend en dan kun je maar beter gewoon thuis zitten dan blijven de glazen tenminste droog en schoon. Het is alles met elkaar maar een klein rondje geworden want na 43 km stond ik weer in Middenmeer en kon ik de fiets in de garage zetten bij een lichte motregen.

Geen opmerkingen: