10 april 2009

Rondje Texel 2009




Wat gaat het worden, het is nu half 8 op vrijdagmorgen, “Goede Vrijdag” , in hoeverre zal hij goed worden. Het weer is al een uitzondering als we dat vergelijken met vorig jaar, toen regen en bij de start “rot” weer en nu is het licht bewolkt en schijnt het vandaag uitzonderlijk warm te worden voor de tijd van het jaar, men spreekt zelfs over 20 tot 23 graden. De laatste gegevens m.b.t. het aantal deelnemers is ook al positief, vorig jaar slechts een half dozijn en vandaag zal dat het dubbele zijn. Ik ga me nu omkleden en naar de “start” in Twisk. Het vervolg zal meer duidelijkheid verschaffen maar dan zit de rit er al op.
Ik ben weer thuis, het was geweldig in totaal met 13 mannen en niet te vergeten één vrouw. En zij was het die nog geen Mango of Quest had maar is nu helemaal “besmet” met het Quest virus, als dat al bestaat. Maar goed, van start in Twisk waar de koffie bij Matthijs rijkelijk vloeide en waar de eerste fietser zich al op tijd had gemeld, Nico in dit geval, langzaam werd de lijst al langer en langer en om kwart over 9 gingen we van start, tussen Middenmeer en Slootdorp is Cees Roozendaal aangesloten en op de boot is, als ik het goed heb, Yvonne als sluitstuk bij de Twisker ligfietsclub aangesloten. Bij de boot stonden de ouders van Eduard Botter, Eduard kwam uit Wateringen en zijn ouders wonen op Texel dus een leuk welkom maar het bijzondere aan deze situatie is dat Eduard afgelopen nacht om kwart over 3 was vertrokken en via Twisk naar Texel het rondje rijden en dan weer naar huis. Hij zal als hij thuis is zo tegen de 400 km hebben gefietst, petje af voor zo’n afstand op één dag. Onderweg werd verschillende keren gestopt en werden de nodige foto’s gemaakt een paar daarvan zet ik hier straks wel bij maar alle 58 is een beetje te gek . Voor mij was het iets van een 135km meen ik en dat was leuk voor zo’n vrije vrijdag. De enige tegenslag was voor mijzelf bestemd, geen lekke banden, bij niemand, maar bij mij was het kabeltje van de achter derailleur gebroken en kon ik niet meer schakelen en dat gebeurde na 75 km net voor de koffie en als je dan nog door de duinen op en neer moet dan is dat af en toe net zwaar genoeg heb ik wel gemerkt. Op korte termijn maar even naar Dronten denk ik dan komt het vast wel weer goed. Bij de boot moesten we even wachten en dat was voor Wim meteen de gelegenheid om iedereen op ijs te trakteren. Na de overtocht terug in Den Helder is een deel van de groep rechtdoor gegaan richting Alkmaar en de anderen gingen via Middenmeer weer op huis aan maar eerst nog even koffiedrinken als laatste stop bij mij in de Lovinkstraat. Het tweede bakkie wilden de mannen tegoed houden voor volgend jaar, dus dan komt er weer een vervolg op dit exclusieve rondje

Geen opmerkingen: