02 april 2009

Mag het een ietsje meer zijn ?




Eventjes een klein rondje vandaag, dacht ik, nou het liep weer heel anders net als zo vaak het geval is. Vanmorgen was de eerste handeling, na de gebruikelijke rituelen, de wasmachine vullen met “beddengoed” en nadat dat aan de lijn hing kon er een volgende “schommel” witgoed in dus het fietsen moest gewoon even naar het tweede plan. Maar wat is dan zo’n tweede plan, je zou kunnen veronderstellen dat je dan helemaal niet kan fietsen of anders een klein rondje kan maken. Niets is minder waar, als ik nu weer thuis zit achter de pc en mijn verhaaltje weer bij elkaar schrijf dan zie ik dat het toch nog weer ruim over de 130 km heen is gegaan, het ging zo lekker zal ik maar ter verontschuldiging aanvoeren. Op pad met vers gebakken glutenvrij brood voor mijn vriendin en nog wat attributen in de fiets gedaan en richting Zuidoostbeemster. Ik wist dat ze niet thuis zou zijn op dat moment maar later zie ik haar wel had ik gehoopt maar na wat kleine klusjes om het huis heen te hebben gedaan ben ik maar weer opgestapt en heb haar niet getroffen. Toen ik zo’n kilometer of 10 weer op de terugweg was werd ik gebeld, ze was er nu wel even kletsen en toen weer verder. Langs het Noordhollandskanaal stond een bord dat het voor fietsers afgesloten was dus naar rechts afslaan en via de Zuiderweg naar Oost-Graftdijk enz. Bij een boerderij langs die weg zag ik nog een aantal ruige grof gehoornde geiten lopen die zeker een plaatje waard zijn geweest. Vanaf West-Graftdijk ben ik voornamelijk in Westelijke richting gereden om bij Hoorn uit te komen en dan richting Enkhuizen enz. Waarom deze afwijking in de route, Kees van Hattem gaat vandaag samen met Wim Schermer de ronde van Noord-Holland fietsen en misschien kom ik ze nog ergens tegen tussen Hoorn, Enkhuizen en Medemblik. Helaas niets van de mannen waargenomen ik hoor vanzelf wel waar ze wel hebben gezeten op hun rondje van vandaag. Dus zo liep dat kleine rondje van vandaag min of meer een beetje uit de hand en werd het 133 m waarmee het totaal nu op precies 41.097 km is gekomen

Geen opmerkingen: