22 juli 2009

Bezoek aan Manege Belckmeer



Niet zo maar een rondje, nee vandaag speciaal naar een adres wat ik vanmorgen tegen ben gekomen toen ik wat papieren aan het opruimen was. Het was een lijst waar alle namen van neven en nichten in vermeld worden, één van die nichten kwam ik jaren geleden tegen bij één of ander familie gebeuren en toen vertelde ze dat ze samen met haar man een manege runde in St.Maarten, Stroet 64. Omdat ik vandaag een kort ritje wilde maken leek me dit de gelegenheid om daar een keer langs te gaan. In het verleden ben ik al zo vaak door die omgeving gefietst, Dirkshorn, Stroet, St.Maarten en ga zo maar door , allemaal gesneden koek zegt men dan wel eens. Toen ik het erf opdraaide vroeg ik me wel een moment af, als die beesten maar rustig blijven bij het zien van de gele Quest. Het viel allemaal mee, ik had de Quest al een beetje uit het zicht van de paarden en pony’s gezet zodat er niet direct paniek zou ontstaan. Toen ik naar binnen liep zag ik meteen mijn nicht staan, het gezicht van de familie is nou eenmaal niet te verbergen. Toen ik haar de hand reikte en zei: “Dag nicht Emmy” zag ze wel meteen dat ik een Koomen was maar verder kon ze mij niet plaatsen en dat leek me logisch, zij jong en ik toch al een heel klein beetje ……. nee, niet oud, laten we het op “belegen” houden. Ze vond het geweldig, het was voor het eerst dat er zo maar familie langs kwam, dat was nog nooit eerder gebeurd. Heel enthousiast werd ik rond geleid door de manege, de kantine en de stallen. Ook buiten was volop ruimte voor het verzorgen en trainen van paarden en dit alles vond plaats terwijl haar dochter Tessa de training van de groep in de binnenbak had overgenomen. Na dit korte bezoek ben ik weer verder gegaan via wat omwegen naar de Woudmeerweg en richting het zuiden uiteindelijk werd het een rondje van 84 a 85 km waardoor het totaal nu op 45.542 km is gekomen.

Geen opmerkingen: