15 juli 2009

Storm langs de Noordzee




Het moest er weer een keer van komen, een rondje over de “Noordkop” van Noord-Holland. Het is niet helemaal de bovenste punt geworden maar toch redelijk in de goede richting. Omdat we op de camping ook mensen hebben ontmoet uit Anna Paulowna ben ik maar eens een keer door dat dorp gereden, omdat ik niet al te vaak in die richting kom, ben ik ook niet zo goed bekend met de wegen en weggetjes om het dorp weer uit te komen dus liep ik een paar keer vast in een doodlopend straatje. Toen het uiteindelijk toch gelukt was ben ik verder gegaan via de Korte Bosweg naar ’t Zand en dan weer door naar Groote Keeten waar ik het duinfietspad heb genomen richting Callantsoog en Petten. Bij Petten heb ik de Hondsbosschezeewering aan de zeekant genomen en omdat ik al wist dat er een lichte storm stond verwonderde het mij niet dat ik aan de andere kant helemaal op mijn “donder” kreeg, wat een ‘lel’ wind stond er langs de zee. Bij Hargen even stoppen en een plaatje schieten van die man die altijd in de storm staat met een paar planken onder zijn armen. Eén van de weinige toeristen stelde voor om een foto van mij te maken in de fiets en zo geschiede. Even verderop werd ik verzocht te stoppen, een meneer met ontbloot bovenlijf had zijn toerfiets met bagage al snel in de berm “gesmeten” en kwam met een soort toestel, wat normaliter gebruikt wordt door de beroepsfotograaf, aan zetten, om mij maar vooral de Quest te vereeuwigen. Netjes heb ik gewacht tot zijn fotosessie klaar was en gevraagd naar zijn vaderland, het bleek Frankrijk te zijn en hij fietste door Nederland om zijn vakantie “in te vullen”. Het vervolg van de rit ging via Bergen en later door Alkmaar naar Heerhugowaard waar ik zag dat Kees weer weg was en dat iedere buitenstaander tegen een gesloten poort met hangslot aan zal kijken. Deze keer hing er wel een groen kleed over de toegang dus hij/zij leven nog wel. Vanaf Heerhugowaard ben ik dwars over gegaan naar de dijk de me het laatste stuk tot aan “De Meer” heeft gebracht waar ik na 112 km weer stof genoeg had om mijn vervolg te schrijven voor deze blog.

Geen opmerkingen: