07 juli 2009

Tijdelijke weg-afsluiting



Dinsdagmorgen, de regen klettert op de ramen en zo te horen valt er een flinke hoeveelheid. Maar ja, het was ons een beetje beloofd dus dan moet je er niet van op kijken als het ook werkelijk komt. Dus voorlopig niet met de Quest op pad. Eerst maar wat onbenullige klusjes aan kant maken en dan maar eens kijken wat ik ga doen. Achteraf valt het weer toch weer mee en zou ik dus plannen kunnen gaan maken, maar helaas het kwam er niet van vanmorgen en voor vanmiddag had ik een ander programma. Toen ik in de namiddag weer thuis was en de avondmaaltijd in voorbereiding had kwam ik op het idee om na het eten nog even een klein rondje te gaan maken. Ik zou dan het beste langs de Cultuurweg kunnen gaan om serieus uit te vissen wat nou de oorzaak is van de afsluiting van deze weg, zelfs voor fietsers. Om iets voor 6 uur reed ik weg van huis en dus op naar de Cultuurweg, een weg vanaf Middenmeer naar de kruising bij het viaduct over het kanaal wat naar Medemblik loopt. Als ik terug moet zie ik dat wel maar ze zijn vanavond vast niet aan het werk dus stoor ik niemand. De Cultuurweg is pas opnieuw geasfalteerd en is een heerlijke racebaan waar aan in totaal 8 woningen staan dus druk is het er nooit. Alles “vliegt” er over en pas aan het einde wordt het duidelijk, over hooguit 40 meter is de weg opgebroken en worden nieuwe buizen en kabels gelegd plus weer een nieuw stukje weg naar iets in het Agriport gebeuren, de tijd zal leren wat dit weer gaat worden. Ik heb de fiets over de vaste zandplaat geduwd en ben aan de andere kant verder gereden. Via Medemblik even naar mijn jongste broer in Wervershoof, bijkletsen en weer terug naar Middenmeer, het was een avondritje van goed 35 km net voldoende voor een goede spijsvertering.

Geen opmerkingen: