16 juli 2009

Geen 18 meer en toch ..............


Vandaag was een dag die al heel lang in de lucht hing, de caravan uiterst precies schoonmaken om hem voorlopig weer in de stalling te brengen. Het was mijn bedoeling om het eerder te doen maar op verzoek heb ik het even uitgesteld en vandaag was het dus zo ver. Op tijd was ik wakker en na wat kleinigheden thuis ben ik op pad gegaan, richting Zuidoostbeemster om daar de schoonmaak te beginnen. Onderweg ging alles prima en ik kan merken dat ik weer wat geregelder op/in de fiets zit, de conditie komt langzaam weer terug. Iets voorbij “La Mѐre Ann” aan de Hoornsejaagweg zijn ze bezig met het kappen van bomen en tegelijk worden de takken in een versnipperaar gestopt met een kraan met happer. Dus even wachten, hooguit 5 minuten. Ik kwam bij toeval achter 2 wielrenners te staan die allebei omkeken en mij verder geen blik waardig gunden. Nauwelijks kwam het sein om door te rijden en weg waren beide mannen op de racefiets, voor mij was het echt werken om weer echt goed op gang te komen, heel langzaam haalde ik ze in. Als eerste de man met het shirt van Klein uit Wieringen, nog jong en onervaren zullen we maar zeggen maar hij zette wel meteen weer aan om achter mij aan te gaan en toen de man met in mijn ogen professioneel glad geschoren benen, die ging wel erg hard. Mijn snelheid liep kilometer na kilometer op en met de wind schuin van voren moest er hard worden gewerkt om uiteindelijk ook deze man in te halen, 47,5 km bleef er een tijdje op de teller staan maar omdat de leeftijd toch schijnbaar ook bij mij merkbaar wordt was dat niet te lang vol te houden en liet ik hem terug zakken naar 43 km, dit was voor mij ongeveer het maximum op dat moment en ook de man in het SKIL-shirt moest tenslotte capituleren. Later zag ik dat het tellertje regelmatig tussen de 40 en 45 km stond en er veel minder moeite voor moest worden gedaan om dat vast te houden, de wind speelde toch schijnbaar een grotere rol dan ik eerst had gedacht. Het “RIS” heeft weer goed gewerkt en ik ben er zeker van dat deze twee mannen zich de volgende keer wel zullen bedenken voor ze weer achter een Quest aan gaan jagen, da’s ondoenlijk, als je bij wilt blijven en niet voortijdig kapot wil gaan.Verstand komt met de jaren zegt men wel, hoe oud moet ik worden ?

Geen opmerkingen: