29 juli 2009

Met Kees over Wieringen




Het is vandaag redelijk vroeg als ik klaar ben met mijn huishoudelijke bezigheden en omdat ik gelezen had dat Kees een rondje Wieringen op zijn programma had staan heb ik hem gebeld rond half 10 en gevraagd hoe en wanneer de ronde van start zou gaan. Tussen kwart over 10 en half 11 zou Kees vertrekken van huis en dan via de Langereis in mijn richting zou komen. Ik ben tegen 10 uur van start gegaan en we kwamen elkaar tegen op de Berkmeerdijk vlak bij het begin van de Langereis. Kees ging voorop en geeft de richting aan, na de oversteek van de A.C.de Graafweg gaan we langs het water van de Langereis richting Aartswoud waar we afslaan naar Medemblik. Vanaf Medemblik langs de dijk van de Wieringermeer in noordelijke richting, op naar Den Oever. Onderweg kwamen de eerste spatjes van wat later een meer buiig karakter kreeg, zelfs zo erg dat de kap er tijdelijk op is gezet. Bij Den Oever hebben we de inwendige mens iets versterkt met iets uit eigen keuken en/of gebakken vis. De regen leek toch wat serieuzer te worden en toen we weer van start gingen waren de kappen geplaatst omdat de regen net iets te veel op de voorgrond was getreden. Toch hebben we Wieringen gerond, wel niet helemaal volgens ons eerdere plan maar het was toch een rondje Wieringen. Na de Haukes zijn we via Slootdorp naar Middenmeer gereden en hebben daar een paar bakken koffie gedaan, onderwijl luisterend en kijkend naar “De Fietser” van de DVD “Rondje West-Friesland” pure westfriese humor over een fietser die in Opperdoes over een kater of poes op straat komt te liggen. Toen Kees zijn weg vervolgde was het weer prachtig weer en de zonnebril kon zelfs weer op voor het laatste stukje naar “De Waard”, voor mij was het 82 km vandaag.

Geen opmerkingen: