19 oktober 2009

Korte reis op de Langereis






En weer is het maandag en weer heb ik er zin in, waar in , nou gewoon overal in, het leven is te mooi om er sikkeneurig over te doen. Een “druk” weekend achter de rug maar alles wat we gedaan hebben was leuk, op één “ding” na. Als ik het even opsom in het kort, zaterdagmorgen naar het oudste kleinkind van mijn vriendin die is 6 jaar geworden en daar moet je dan wel naar toe met een cadeautje, het was er gezellig en Bram was meteen in de ban van zijn nieuwe spelletjesmachine, hij heeft nu een eigen DS en net als alle andere kinderen gaan dan de oren dicht en wordt het contact met de buitenwereld op slag verbroken. Die zelfde dag moesten we ’s middags naar een feestje van vrienden van mij waar de ene helft 70 jaar wordt en de andere helft 65 jaar is geworden en zo gaat dan de eerste dag van het weekend als in een stroomversnelling voorbij. Zondagmorgen om 10 uur in de kerk zitten waar een dienst wordt gehouden i.v.m. het overlijden van een schoonzus van mij, die vorige week in Australië is overleden, dat is dan de minder leuke situatie. Maar we moesten daarna weer snel naar het volgende “gebeuren”, om 11.50 uur in de trein zitten met nog 2 “stellen” naar Utrecht om rond 2 uur aanwezig te zijn bij de voorstelling van “Joseph” in het “Beatrix theater”, geweldig wat een show, en vervolgens ergens op de Oude Gracht iets te drinken en daarna met ons zessen uit eten bij het etablissement van “Juffr.Jansen” meen ik dat het was, het was in ieder geval voortreffelijk. Vanmorgen begon dus de “werkweek” weer en na alles weer te hebben opgeruimd en dit en dat in de wasmachine te hebben gedaan kon ik weer aan een stukje fietsen denken. Mijn oudste zus is vandaag jarig en ik sta er voor, zal ik daar vanavond of nu heen gaan, het werd het laatste en zo zat ik rond kwart voor 12 aan de koffie met gebak in Wervershoof, een gezellige drukte. Na mijn bezoek ben ik via De Kibbel, een weg in de verkaveling, richting Zwaagdijk gegaan en daar begin je dan te denken waar zal ik afslaan, het werd pas aan het eind van Zwaagdijk en dan ben je wel 10 km verder, over het Keern naar Bobeldijk en Berkhout via de Slagterlaan en dan naar de Provincialeweg die aansluit op de Middenweg die in één stuk recht door gaat langs Avenhorn door de Beemster tot aan het Noordhollandskanaal. Alles ging min of meer tegen wind maar het reed gewoon lekker. Na Oost en West-Graftdijk over de Westdijk richting Alkmaar. Ik heb er nog even over gedacht om bij Wim aan te gaan maar dat moet een volgende keer maar even ingelast worden net als bij Kees in “De Waard”. Na het oversteken van de A.C.de Graafweg volg ik zoals gewoonlijk de Langereis. Op een bepaald moment kreeg ik er erg in dat het in de verte niet helemaal goed was gegaan, er stond een bollenplantmachine op de weg, maar de bollen, die met de bewuste machine hadden moeten worden geplant hadden een “Kortereis” gemaakt op de Langereis. Ik hoorde van de eigenaar dat ze vandaag zouden beginnen met planten maar dat er een pen was afgebroken van de aanhanger waardoor de hele “zooi” in de berm over de kant vloog en tot bij de bewoners voor de deur terecht was gekomen, een hele schade post en veel ellende. Gelukkig kwamen er op dat moment geen tegenliggers, je zal er maar net met je Quest rijden. En ze kwam er na iets van 105 km weer een einde aan dit ritje.

Geen opmerkingen: