20 januari 2010

Als hij er niet was geweest dan ...........





Nog nooit was mijn ritje zo kort en toch zo interessant, waarom interessant, ik zal het uitleggen. Mogelijk als hij er niet geweest was zou ik nooit aan een ligfiets zijn begonnen, Ted de Lange. Op 2 november 2002 had Ted de Lange in Aartswoud, een voor mij op dat moment onbekend iemand, een opendag voor het uitproberen van verschillende ligfietsen. Ik weet nog dat mijn vrouw toen zei: “Wat moet je in Godsnaam met zo’n ligfiets” maar het heeft er wel toe geleid dat ik op 6 februari 2003 (via Marktplaats.nl) voor het eerst een eigen ligfiets heb gekocht een Rainbow Lyric, een geweldige fiets. Na ongeveer twee en een half jaar stond er 23.000 km op de teller en was er in die periode enorm veel veranderd in mijn privé situatie. Mijn vrouw was overleden na 12 jaar met kanker geworsteld te hebben en dan stort voor een tijdje je wereld helemaal in, maar gelukkig wist ik mijzelf weer opgang te krijgen en keek ik ondertussen weleens met een schuinoog naar die gele dingen, Quest genaamd, en zo is het gekomen. Maar terug naar mijn eerste ervaring bij Ted de Lange in Aartswoud, Ted groeide mee met de tijd en vestigde zich in Medemblik vlak bij de brug huurde hij een deel van het vroegere “Witte Huis” waar Leo Smit zijn rijwielzaak voorheen had. Maar ook de recessie heeft invloed op de ligfietswereld en door alle handelingen over de afgelopen 10 jaar eens op een rijtje te zetten heeft Ted besloten om een ander pand te betrekken op, een zo mogelijk, nog mooiere locatie, zat hij voorheen aan het eind van de “nieuwe”haven, nu zit hij aan het begin van dezelfde haven. Toen ik vanmiddag een rondje reed door Medemblik, waar ik meestal langs kasteel Radboud fiets, zag ik Ted bezig bij zijn nieuwe zaak, eerst even keren door bij “Radboud” rond te gaan, en ben toen gestopt en heb enkele foto’s gemaakt. Ik werd meteen uitgenodigd om binnen ook even een kijkje te nemen en ik moet zeggen het zag er allemaal perfect uit en ik hoop dat de toekomst voor deze ligfietswinkel voorlopig gewaarborgd is zodat we af en toe met bepaalde rondes even een pitstop kunnen maken op een plek waar altijd voldoende veilige parkeerruimte is.

Geen opmerkingen: