18 januari 2010

Gas affakkelen in de Wieringermeer





Eindelijk weer een ritje gemaakt met de Quest, wel kort, maar ik ben er weer even mee op pad geweest. Het lag in mijn bedoeling om even naar Heerhugowaard te fietsen en bij Kees de “bestelling” op te halen die hij voor mij heeft meegenomen uit Dronten, een paar banden en wat klittenband, maar het liep ietsje anders. Op weg naar “De Waard” zou ik aan het einde van het fietspad langs het Paadje de weg oversteken om op de Terdiekerweg verder te gaan maar er lag in de bocht net nog iets te veel sneeuw, of ik had te weinig snelheid, maar ik moest er uit om weer glibbervrije ondergrond onder de wielen te krijgen. Toen ik toch stil stond leek het me wel verstandig om eerst even te bellen naar Kees, maandags is ongeveer zijn vaste trip naar De Woude, dus waarom vandaag niet, het was een schot in de roos, Marian had ook het idee dat hij aan het eind van de morgen die kant op was gegaan, dus dan maar een andere keer, het hangt niet. Ik heb toen de route een klein beetje aangepast en ben naar Obdam gereden waar zwager Tom als altijd op maandag heel handig is met de koffiepot, Gerda kwam later ook thuis en zo klets je zo weer een eind aan de middag. Op weg naar huis viel het mij weer op dat er veel minder sneeuw buiten de polder, (lees Wieringermeer) lag dan waar ik me nu bevond, maar goed dat zal ook wel weg dooien is te hopen. Toen ik eenmaal weer binnen de dijken van de polder reed was het echt een enorm verschil de grote hoeveelheid sneeuw maar erg plaatselijk en ook een grote vlam in de verte. Een hele tijd geleden heb ik al eens aangegeven dat er t.z.t. weer gas afgefakkeld zou worden en nu is dat schijnbaar zo ver. Op de heenreis was mij niets opgevallen en terug juist wel, met het bijkomende lawaai kan ik me haast niet voorstellen dat hij toen ook al heeft gebrand, maar goed het was wel aanleiding om even te stoppen en een paar foto’s te maken. Thuis gekomen zag ik dat het slechts 43,5 km was geworden en dat het maximum toch nog ergens 45 km was geweest. Een leuk oefenrondje zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: