28 januari 2010

In Slootdorp is de brug weg





De weersberichten zijn veel matiger dan de werkelijkheid, vandaag is het “gewoon” prachtig weer. Vanmorgen was ik al bijna van plan om meteen maar van start te gaan maar mijn rug is toch nog flink bepalend in mijn doen en laten en zo heb ik het uit kunnen “zweten” tot na de middag. In beweging is altijd bij mij het beste medicijn geweest, hoewel ik soms wel eens twijfel, dus maar even een klein stukje proefdraaien. Voor de Texeltoer die nog heel ver weg is en waar ik door omstandigheden dit jaar niet aan kan deelnemen, zal de route gewijzigd moeten worden door Slootdorp kan het tot augustus niet, de brug is nu weg en wordt vervangen maar dat gaat heel lang duren. Maar met een klein ommetje zit je zo weer op de juiste weg naar Den Helder. Ik ben via de Molenweg naar de Amstelmeerweg gereden en heb vanaf de Haukes weer een rondje gemaakt over Wieringen, het eerste wat erg opviel was de erg donkere lucht die in het Noord-Westen opkwam en nu maar hopen dat deze donkere wolk ver uit mijn buurt zou blijven, het ging allemaal prima en later reed ik weer volop in de zon. Aan het einde van de Noorderlaan stonden er zoveel schapen op en bij een hoop hooi dat ik er niet zomaar voorbij kon rijden zonder eerst een foto te maken. Een klein rondje wat tot aan Den Oever over Wieringen is gegaan en vanaf dat punt het laatste stukje door de polder via Wieringerwerf naar Middenmeer.

Geen opmerkingen: