04 januari 2010

Purmerend 600 jaar



Nooit de moed verliezen, het komt gerust wel weer goed met de fietspaden en wegen. Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn, die net als ik beginnen te twijfelen aan de mogelijkheden om nog een leuk ritje te maken. Het is, om dan ook de andere kant maar gelijk op “tafel te gooien” zwaar “klote” zulk weer, het heeft wel weer de charme van mooie plaatjes met heel veel sneeuw. De jaarwisseling is weer goed verlopen en de goeie voornemens vlogen weer over en weer, de één gaat stoppen met roken en de ander gaat minder snoepen om zo wat kilo’s kwijt te raken en ik, ja wat heb ik me eigenlijk voorgenomen, nou gewoon gezond blijven, gelukkig zijn met wat het leven heeft te bieden en er tussendoor wat rustiger te gaan fietsen, op voorwaarde dat het niet te langzaam gaat. Zondag een stuk gelopen, net als zaterdag en toen kwamen we niet toevallig in Purmerend terecht dat komt wel vaker voor maar nu was het toch een beetje speciaal. Purmerend bestaat dit jaar 600 jaar en dat zal uitbundig gevierd worden, de opening van het “feestjaar 2010” was zonder meer een enorm succes getuige de opkomst van het publiek tijdens het openingsspektakel. Het wandelingetje van zondag ging langs de Oostdijk waar ik normaal gesproken bovenop de dijk met de Quest mijn ritjes maak. Het geeft wel een heel leuk effect als je dan een foto maakt tegen de zon in. Ik en met mij velen, blijven hopen dat de wegen enz. weer gauw berijdbaar zijn om op een veilige manier weer van start te kunnen gaan voor een rondje “Questen” .

Geen opmerkingen: