07 december 2010

Als in een spinnenweb.




Ik voelde me opgesloten, als in een spinnenweb, mist en een enorm glad wegdek, de A7 vanaf Middenmeer tot aan de afrit naar Medemblik was zelfs een tijd afgesloten vanwege de gladheid. In korte tijd waren er 5 ongelukken gebeurd, voor zover ik weet niet ernstig maar het is gewoon te link om op pad te gaan, ook nu nog zo rond 13.30 uur. Het zit vandaag allemaal wat tegen, op de eerste plaats niet kunnen fietsen vervolgens de stroom die uitvalt door de graafactiviteiten op het voormalige schoolterrein hier vlakbij, er zat een kabel op een andere plaats dan men had berekend en dan krijg je dat. Na anderhalf uur was dat weer hersteld. Maar ook, omdat het glad is, meende ik even een emmer strooizout te halen bij het gemeentedepot wat voor mij 50 meter van de deur af is, helaas alles is op. Ik hoorde van een buurman die op de hoek ernaast woont dat er mensen komen met kinderbadjes en zelfs met een aanhanger om zout in te slaan, je kunt het maar thuis hebben en als een ander dan niets heeft, jammer. Wel heb ik nog even een rondje gelopen door het dorp, mist glad en niets anders dan bij mij in de straat. De voor morgen geplande rit naar Kees en vervolgens door naar Wim gaat helaas niet door, burenplicht, er zijn nu eenmaal dingen die voor gaan, volgende keer beter, daar houden we het gewoon op. Wel had ik vandaag alle tijd om mijn schoenplaatjes wat bij te stellen, niet dat ik last had van een verkeerde stand voor wat betreft de gewrichten, het piepte af en toe hinderlijk en als je in een stille Quest verder wil rijden moet je er iets aan doen, ook al zijn het maar fietsschoenen, dus even los en vervangen door een ander stel en hopen dat het nu stil zal blijven.

Geen opmerkingen: