20 december 2010

Sneeuw en bijna sneeuwvrij






Hoe verschillend zijn de sneeuwbuien gevallen, vrijdagmorgen ging ik van huis in een zware sneeuwbui maar na zo’n kilometer of 15 was het bijna over en lag er ook weinig sneeuw en ook bij mijn vriendin was niet veel te merken van wat ons nog te wachten stond. Afgelopen dagen was het erg, tot en met zondagmorgen heb ik 3 of 4 keer sneeuw moeten ruimen, omdat we anders de poort niet uit hadden gekund. De vlokken waren in het begin dik en groot en later werd het fijner en dichter, toen ik zaterdag mijn schoonzoon aan de telefoon had hoorde ik van hem dat er in dat gedeelte van Friesland weinig van sneeuw was te ontdekken, “Houd die rommel maar in N.H.” , was zijn reactie en gelijk heeft hij, ’t is rommel die sneeuw, 3 keer heb je er ellende van, als het valt, als het ligt en als het weer weggaat, maar daar tegenover “het is een mooi gezicht” ’t zal wel maar daardoor kan je niet zo gemakkelijk met de fiets ook weg. In de loop van a.s. donderdag moet ik naar Sneek en dan vraag je jezelf af, hoe zijn de wegen en fietspaden in Friesland vanaf de dijk richting Bolsward en Nijland, Ben Wiggers is in die hoek helemaal thuis en weet vast wel hoe het er bij ligt. Zelf krijg ik steeds meer het gevoel dat het wel een ritje met de auto zal worden, de tijd zal het leren het is per slot van rekening nog geen donderdag. Vandaag wordt het in ieder geval niks, er valt af en toe iets wat op sneeuw lijkt dus gewoon “rustig” thuis blijven.

Geen opmerkingen: