07 april 2011

"Natuurtochtje"






En toen was ik weer thuis, klein 80 km van huis geweest en bij start en de finish zon, onderweg jammer genoeg geen zon gezien. Richting Medemblik en daar langs de buitenkant de dijk op, de eerste fietsers die ik tegen kwam waren net als laatst, broer Ben met zijn vrouw Riet. Dus de eerste stop staat dan meteen vast, Ben kan gemakkelijk 5 kwartier in een uur kletsen dus aan gespreksstof geen probleem. Na deze stop verder richting Wervershoof waar Aad en Ans niet thuis zijn dus meteen weer verder om op Zwaagdijk bij Marian aan te gaan en daar een bakkie koffie doen samen met Dick en Greet die er ook zitten. Op dat moment dacht ik, zal ik naar huis gaan of zal ik nog ietsje verder gaan, het werd een ietsje verder, Zwaagdijk uit naar Bobeldijk en zo naar de “binnenlanden” van Wesdtfriesland, overal droge wegen en paden dus het gaat allemaal heel vlot. Op een bepaald moment heb ik een binnenpad genomen en kwam aan het einde weer op de asfaltweg. Bij het passeren van een natuur”reservaat” heb ik gezien dat er heel wat vogels rond dobberen en zelfs een niet alledaags schaap kwam ik tegen op mijn route. Omdat het toch al een rommelig rondje aan het worden is heb ik bij de oversteek vanaf Aartwoud het bord genegeerd om niet via de Koggerandweg te gaan, ik wilde nu weleens zien wat de oorzaak kan zijn van deze afsluiting die al een aantal weken duurt, ik weet het nu, er worden leidingen gelegd door de gasunie en het bord spreekt voor zich. Vandaar dat op het bijgevoegde kaartje goed is gezien dat ik op de Koggerandweg echt terug moest om weer in Middenmeer te komen. Al met al toch weer een leuke rit.

Ik kreeg net nog een mailtje van Ymte van Velomobiel, hij had mij gezien op de foto in het blad Zin en bedankte voor de promotie.

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Beste Pe. Dit lijkt mij een Hampshire down schaap, je weet wel die worden gefokt net buiten Aartswoud aan de Mienakker. Goed weekend ! Groeten Kees.