14 april 2011

Ochtend ritje




Het is vandaag bij een kort ritje gebleven, 63 km uit en thuis. Ik was al een hele poos niet bij de familie in Westwoud geweest dus van morgen even naar ’t Zittend, zo heet die weg nou eenmaal. Thuis ging het oventje zijn gang wel om weer een glutenvrij brood te bakken wat bij thuiskomst wel ongeveer klaar zal zijn, dus omkleden en de fiets uit de garage rijden en van start gaan. Het weer was redelijk, niet zonnig maar droog en geen wind. Door de Wieringermeer gaat altijd even rap, brede wegen geen stoplichten en meestal is alles goed te overzien als je een kruising nadert. Na de polder richting Twisk via het Waagpad en dan even linksaf om bij de eerste weg rechts naar Midwoud te gaan. Daar heb ik het fietspad genomen met de naam “Leien”, het zegt mij verder niets en aan het einde kom ik op het fietspad richting Hauwert. Net voor Hauwert meende ik links een nieuwe route te zien maar kon moeilijk beoordelen of de brug die ik zag naar een natuurgebied gaat of toegang geeft naar een nieuwe boerderij die daar staat. Later kwam ik via de Tuinstraat en de Boekert in Westwoud waar Githa mij al had gezien en meteen de koffiepot had ingeschakeld. Even bijkletsen over van alles en nog wat en daarna had ik het plan opgevat om bij Kees langs te gaan in “De Waard” die “knutseldag” heeft vandaag maar onderweg ben ik toch maar eerder op huis afgegaan, ik heb me de laatste tijd al vaak verwonderd over het grote aantal zwanen wat in deze regio zit te broeden en op vele plaatsen vlak langs de weg. Vroeger was zoiets heel bijzonder maar na de ganzen en aalscholvers zullen de zwanen de volgende vogelsoort worden die overlast zal gaan geven. Bij thuiskomst op de diverse kaarten gezocht en inderdaad er is daar een stuk nieuw fietspad richting Egboetswater als ik dat goed heb bekeken, het Kerkepolderpad en het Sluispolderpad.

Geen opmerkingen: