28 juli 2011

Aardbeien en één PK


Vanmorgen na de wisseling van de banden moet je uiteraard ook weer een proefritje maken en omdat ik bij Fred aan de pomp eerst wat aardbeien ben gaan halen leek me dat het juiste moment om die even naar Tiny te brengen. Ze zou de kleinkinderen vanmorgen krijgen dus wat extra aardbeien is dan altijd lekker voor de jeugd. Toen ik het “spul” netjes in de Quest had geplaatst vroeg een meneer die net zijn tank had gevuld, “En wat tankt hij nou Fred, 2takt” Ik heb meteen maar geantwoord dat ik op 2 doosjes aardbeien al een heel eind kan komen, één PK vraagt niet zo heel erg veel. Dus op naar de “Zuidoost” deze keer binnendoor, een route die volgens mij niet langer zal zijn, toen ik er was scheelde het misschien 500 meter dus niet van belang. Zo rond half 2 ben ik weer vertrokken om deze keer de route langs de dijk maar weer een keer te nemen. Heerlijk met 2 nieuwe “voorpoten” en de wetenschap dat een lekke band niet direct aan de orde zal zijn ging alles als een trein, behalve dan dat stukje dijk in Volendam maar dat is altijd nog veiliger als door het dorp met alle verkeersdrukte te rijden. Een moment heb ik er nog aan gedacht om naar de “ijsboer”te gaan iets ten zuiden van Volendam maar er kwamen net een paar bussen aanrijden waardoor mijn aandacht niet helemaal bij de afslag naar rechts was en ik was er alweer voorbij voordat ik erg in had. Na het vissersdorp lekker doorkarren richting het noorden om na 102 km weer op de “stoep” te staan in Middenmeer.

Geen opmerkingen: