28 juli 2011

Gelijkmatige slijtage van banden en puur geluk.


Wat is geluk, ik heb gisteren op mijn rondje IJsselmeer wel een behoorlijke portie geluk gehad blijkt achteraf. Gisteren heb ik op mijn blog vermeld dat ik een klapband heb gehad wat snel weer was opgelost, juist daardoor ging ik vanmorgen de reserveband weer vervangen door een nieuw exemplaar, de reserve buiten en binnenband staat standaard achter de stoel om snel wisselen mogelijk te maken. Eerst de lucht eruit en vervolgens de hele “zaak” naar buiten halen, de nieuwe combinatie naar binnen schuiven en na 5 minuten is alles geregeld. Het leek me verstandig, nou ja wat is verstandig, om de rechtervoorband ook aan een inspectie te onderwerpen. Wat heb ik een geluk gehad, deze band is ongeveer net zo ver heen als degene die de klapband heeft veroorzaakt, stel dat deze ook was gegaan dan zou ik met behulp van wat canvas inplakken en niet te veel spanning in de band op huis af moeten zijn gereden, gelukkig zag ik het thuis pas want het fietst niet prettig als er een klapband in de lucht hangt.

1 opmerking:

Anoniem zei

He Pe,
Als ik zo de slijtage zie, zou ik zeggen klopt je sporing wel van je fiets, het spul is wel erg rafelig, en dat betekend vaak dat je teveel toe of uitspoor hebt.

Gr. Peter de Rond