29 juli 2011

Weekend toertje




Vrijdagmorgen en zo maar een rondje fietsen dat komt niet zo vaak voor. Meestal begint dan het weekend voor ons maar omdat Tiny een zus op visite heeft uit New-Zealand gaan ze samen wel eens hier en daar heen en dan ga ik ook weer even mijn eigen gang en in dit geval dan een klein rondje met de Quest. Deze keer weer via Medemblik waar overigens wel eens leuke zeilbootjes langs varen, naar Wervershoof waar ik naar één van mijn zussen en haar man ga die gisteren thuis zijn gekomen van bijna 6 weken vakantie. Aad zette net de caravan binnen die weer schoon was en Ans was in geen velden of wegen te bekennen, schijnbaar te druk met opruimen enz. van de vakantiespullen. Voor ik echter bij familie was aangekomen liep er nog een “oude” bekende langs de weg, Frans de Lange uit de Wieringermeer die met zijn Elly Wervershoof heeft gekozen als nieuwe woonlocatie, we hebben een heel tijdje staan kletsen en als ze er eenmaal wonen moet ik vast een keer langs komen. Vervolgens door naar Margriet op Zwaagdijk, bijkletsen, en net toen ik weer zou gaan moest ik binnen blijven vanwege de regen.Eenmaal weer onderweg heb ik het rondje wat opgerekt richting Zuidermeer en Obdam. In Obdam langs de Obdammerdijk waar niemand aanwezig is , mogelijk afwezig door verhuizing van Eline en Jord van Amsterdam naar Westwoud. Ongelukkig genoeg reed ik iets te ver door wat tot gevolg had dat ik in de eerste afgevallen peren terecht kwam die al onder de wespen zaten. En die “krengen” steken op het minste of geringste, het leek wel of er een aanval op de Quest werd ingezet, gelukkig had ik er geen last van maar je schrikt wel even. Thuis gekomen douchen en wat eten en vervolgens wat tekst aan mijn blog toevoegen na een ritje van 72 km.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik heb geen Quest , maar wespen in de quest lijkt me behoorlijk scary !