04 juli 2011

"Zie je wel voldoende 'langs de weg"








Maandag, baaldag, nou zo erg is het nu ook weer niet maar vanmorgen was het wel even balen. Vorige week de ketting ingekort en vanmorgen een paar meter proefrijden, hopeloos, zou er nog meer tussen uit moeten of is er meer aan de hand, even Kees bellen van “Ligfietsgarage N.H.” het technische steunpunt bij ongemakken. Kees ging eerst even naar Wim op De Woude en daarna was hij wel thuis. Ik heb het grote blad weer geschakeld en dan gaat alles probleemloos richting Obdam. Eerst maar weer een keer bij Tom en Gerda kijken wat altijd gesprekstof geeft als je daar binnen komt. Even later komt ook zus Ria binnen en zo worden de meeste familie nieuwtjes weer snel uitgewisseld. Ik ga na de koffie door naar De Woude waar Kees zal zijn samen met Rob Kaag die maandags zijn vrije-dag heeft, ook Marian van Hattem zit bij de familie Schermer. Er wordt wat gekletst over hoe een Quest nog sneller kan worden en wat andere perikelen. Iets over 12 stappen Kees en ik op om naar Heerhugowaard te rijden waar de fiets onderhanden zal worden genomen met betrekking tot de overspringende ketting in zijn kleinste versnelling. Zelf had ik er al 2 schakels uitgehaald en na controle stellen we vast dat er nog wel 3 tussen uit kunnen. Zo gezegd zo gedaan en na deze kettingcorrectie ga ik even een proefrondje maken in het z.g. “Park van Luna” waar een redelijk steil stukje is over de brug vanaf de Huygendijk, alles werkt nu perfect en van groot naar klein geeft geen problemen meer. Weer terug naar Kees waar ik zie dat er een nieuwe “klant” is gearriveerd, André uit Julianadorp. Vervolgens help ik Kees nog even met het vervangen van de kettingwielhouder en stop daarna alle bagage weer in mijn fiets om weer naar Middenmeer te vertrekken. Er volgde nog een kwartiertje oponthoud omdat er een “zomerhuisje” in de takels hing boven de weg dus even wachten en dan weer verder. Men vraagt mij wel eens, “En zie je nou wel genoeg in zo’n ding, je zit zo laag en gaat zo hard” Ik kan een ieder verzekeren ik zie zat, zelf heel veel, ook de schoonheid van de natuur ontgaat mij niet, al liggen ze allemaal naast elkaar, het zijn stuk voor stuk schoonheden. Toen ik weer thuis was zag ik mijn laatste aankoop liggen, en die moet ik eerst een keer opzetten voor we naar de Vogezen gaan, nog geen 10 minuten en hij stond en dat voor de eerste keer, ook het later weer inpakken was zo “gepiept” en ik zie de rit met vertrouwen tegemoet. Totaal voor vandaag 94 km.

2 opmerkingen:

Marian zei

Hi Pé, mooie tent, nu nog een lang bed erin!

groets, Marian

André Dronkers zei

adrie?, andre hoor

groeten, andre