05 juli 2011

Verrassingstocht





Het was vanmorgen even een verrassingstocht, op de eerste plaats werken de verkeerslichten bij Agriport weer niet, vorige week maakte ik melding dat het nu echt veilig was bij die oversteek maar helaas het is er levensgevaarlijk en het is wachten op een “knal” van een verkeersongeval bij de kruising grasdrogerij/Agriport. Na vrij lang te hebben gewacht is het me toch gelukt en enkele kilometers verder kwam ik de volgende verrassing tegen, er kwam mij een rode Quest tegemoet rijden dus stoppen en even kletsen, een naam is er niet gevallen maar deze berijder woont sinds kort in Westfriesland en gaat dagelijks naar zijn werk in de polder, nog maar kort geleden woonde hij in het buitenland en als ik dan serieus door de rijderslijst van Velomobiel snuffel kom ik bij een naam die wel bij deze man past. Ik ben weer doorgegaan naar Tiny in Zuidoostbeemster waar ik het terras enkele dagen geleden heb bewerkt met azijnzuur 65% dus behoorlijk sterk en dat is daarna enkele keren nat gehouden met de waterslang. Vanmorgen leek de tijd rijp om met de hogedrukreiniger alles schoon te spuiten, voor de bewerking met azijnzuur hielp spuiten met de hogedrukreiniger totaal niet maar nu is het weer alsof het allemaal vernieuwd is. Ik had verwacht tot 2 of 3 uur bezig te zijn maar omdat het zo snel “wit” werd was ik al tegen half 12 klaar. Vervolgens koffie met gebak, had ik verdiend volgens Tiny, en rond de middag een broodje waarna ik weer richting huis ben gegaan. Meestal met een omweg dus ook vandaag via wat omwegen over de dijk in Volendam waar het behoorlijk druk was en ook op het IJsselmeer waren heel wat boten en bootjes te zien. Verder langs de dijk langs Edam, Etersheim, Schardam waar de kano’s zelfs over de weg vaarden en Hoorn naar Westwoud. Even naar de aankoop kijken van Jord en Eline en bij Arie en Githa om een bakkie en even bijkletsen. Na deze stop via Wervershoof en Medemblik naar huis waar ik na 116 km de rit voor vandaag kon beëindigen.

1 opmerking:

Gerrit zei

65% tig Azijnzuur ? , werken je luchtwegen nog wel Pe , dat stinkt als een gek en tast je luchtwegen aan.