15 augustus 2011

Oefenrondje





Maandag 15 augustus, nog 3 nachtjes slapen dan gaan we van start richting de “Bron van de Maas” in de Franse Vogezen maar vandaag heb ik al een stukje geoefend om met de anderen mee te kunnen draaien over zo’n lange afstand. Het weer is zoals we tijdens onze a.s. tocht hebben besteld, zonnig en goede wegen met verkeersdeelnemers die ons gunstig gezind zijn, tenminste zo heb ik het vandaag allemaal ervaren. Een enkele onverlaat daar gelaten maar gemiddeld genomen kwam ik toch allemaal prettige verkeersdeelnemers tegen, vriendelijk groetend en lachende gezichten wat wil je nog meer. Eerst even richting Zuidoostbeemster, bij Tiny moest even een stukje goot uitgehaald worden wat na de koffie in no time was geregeld. Ik ben vervolgens doorgegaan via Purmerend en Ilpendam naar Watergang en Zunderdorp, vervolgens Ransdorp en Durgerdam waar ik toch het kerkje maar even heb vastgelegd als verste punt voor vandaag. En dan naar de Zeedijk om langs en door Monnickendam naar Katwoude te “snorren” en zo de dijk weer te volgen naar Volendam waar het nogal vol was op “de Dijk” langzaam rijdend en geregeld de claxon even laten horen kwam ik weer op de snellere gedeelten waar het “gas” er weer op kon. Nog even langs Edam en dan verder omhoog langs de dijk. Op een bepaald moment na één of andere bocht viel mij de lucht erg op door de wolken massa’s, echte Hollandse luchten zegt men dan weleens, een prachtig gezicht met “De Breek” op de achtergrond moest ik daar wel even voor stoppen om een foto te maken. Al eerder was ik een keer gestopt langs de Hulkerweg tussen de A7 en Berkhout waar een stuk aan elkaar gelaste waterleidingsbuis klaar ligt om onder de grond te worden gestopt om ons van voldoende drinkwater te kunnen blijven voorzien. Overal waar ik mensen tegen kwam werd er vriendelijk gegroet en er zijn weer tientallen foto’s gemaakt van de Quest, ik denk wel zoveel dat er een flinke wand mee kan worden behangen als ze allemaal worden afgeprint. Na een heerlijke oefenrit ben ik weer thuis gekomen en stond de totaalteller weer 132 km hoger in de totaalscore.

Geen opmerkingen: