17 augustus 2011

Wat komt er na 24.398 km




Vandaag is één van mijn eerste gedachten, naar Tiny om voorlopig afscheid te nemen want morgen gaan we van start, richting “De Bron van de Maas” met zes Velomobielen onder de supervisie van Marian en haar assistente Esmee die ons bij van alles en nog wat bij zullen staan. Drie van de zes deelnemers hebben al buitenland ervaring, zij hebben vorig jaar rondje Ierland gereden en kunnen ons eventueel adviseren in moeilijke momenten van welke aard dan ook, als ik eerlijk ben denk ik dat het allemaal wel wat mee zal vallen. Vanmorgen dus nog even op een heen en weertje naar de “Zuidoost” waar ik tegen 10 uur aan de koffie zat. Onderweg langs de A7 bij Abbekerk/Lambertschaag werd door een Duits bedrijf gewerkt aan de vervanging van een aantal rotorbladen van de daar geplaatste “zwaaipalen” energiemolens of zijn het ook een beetje windmolens. Een aantal maanden geleden werd er onderhoud gepleegd aan de wieken en mogelijk dat er toen toch haarscheurtjes zijn geconstateerd waardoor er nu alsnog nieuwe bladen moesten worden geplaatst, een hele klus op die hoogte leek mij. Oké, ik was dus bij Tiny aan de koffie met koek wat er altijd ingaat een retourtje op 4 sneetjes brood is ook niet alles. Met het uitdrukkelijke verzoek om vooral voorzichtig te doen en weer heel thuis te komen heb ik afscheid genomen en de belofte gedaan dat ik serieus deze verzoeken zal honoreren door mijn uiterste best te doen om nergens stomme dingen te doen of anderen of mijzelf in gevaar te brengen. Weer richting Middenmeer en nog even langs mijn jongste zus op Zwaagdijk, helaas niemand aanwezig dus dan maar via Medemblik op huis aan om de laatste puntjes op de i te zetten. In Medemblik waar ik gewoonte getrouw langs kasteel Radboud fiets ging net in de haven een schuit van de “bruine” vloot van start dus daar ook een foto van “geschoten” om vervolgens de laatste 10 km naar huis af te leggen waar ik na 91 km weer uit de Quest ben gestapt met een totaalstand op de teller van 24.398 km.

1 opmerking:

Robbedoes zei

Pe heel veel plezier gewenst met jullie rit naar de bron van de Maas.

Gr
ROb