16 augustus 2011

Variatie in voertuigen langs de weg







Een dag om de Quest nog even uit te proberen nadat ik hem gisteravond “grondig” heb nagekeken op onvolkomenheden zoals remmen iets bijstellen, draaipunten smeren, schokdempers demonteren en na controle invetten en weer monteren, een nieuwe buitenband achter vervangen en al dat soort klusjes. Vanmorgen even een rondje proef draaien want meestal gaan er dingen kapot als ze uit elkaar zijn geweest, dat weet ik nog wel van “vroeger”, als we dan machines voor graanverwerking volledig hadden ontmanteld en later weer gereviseerd in elkaar hadden gezet dan duurde het niet lang en dan was er meestal wel iets. Dus vanmorgen even proberen, naar de Smaragd bij Kees kijken die zijn fiets ook onderhanden had en dat terwijl Marian met Esmee alles in de camper aan het regelen waren voor de start. Ik heb mijn rondje later weer vervolgd richting Schermerhorn en later door Avenhorn om zo richting Middenmeer weer te nemen. Onderweg kom je allerlei voertuigen tegen dat is heel normaal maar de variatie van vandaag is wel heel erg extreem. Op de Alkmaarseweg passeerde ik een, ja hoe zal ik het zeggen, het kan het best worden omschreven als een “IJsbergsla combine”, het is een oogstmachine waar een man of 8 in aan het werk zijn door ijsbergsla over een enorme breedte te oogsten en schoon te maken, dus van de slechte bladeren te ontdoen en in de machine verpakken en vervolgens in dozen naar de wagen achter de oogstmachine te plaatsen. Het volgende object was een wat uit de kluiten gegroeide trekker die niet veel ruimte over liet op het fietspad waardoor ik via de weg moest om er langs te geraken. Maar alles ging goed, nog even gestopt bij Elly van Schagen, een nicht van me die ik toevallig zag lopen op het erf bij hun woning, heel kort bijkletsen en weer verder. Toen ik eenmaal weer op weg was naar huis passeerde ik in Spanbroek een wat uit de kluiten gewassen luxe auto dus daar moest ik wel een paar foto’s van maken met de Quest er naast en dan volgt haast automatisch het kleinste autootje wat ik dan weer passeerde in Aartswoud, al met al een hele variatie van voertuigen die ik vandaag allemaal “tegen” ben gekomen. De controle rit was bijna 80 km zag ik later toen ik de fiets binnen reed.

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Pé was net weer hier, per auto. Hij bleek een gebroken spaak te hebben in het voorwiel. Hij wist dat ik deze in voorraad heb. Dat zal dan wel de laatste kls zijn ! Kees.