30 januari 2012

De nieuwste uitdrukking door kinderogen bekeken




“Mam, daar gaat een gele boot op wielen”, de nieuwste uitspraak uit de mond van een kind. Vanmorgen, ondanks de heel lichte neerslag in de vorm van wat sneeuwachtige kristallen, ben ik me toch maar even om gaan kleden. Cees Goedhart had afgelopen vrijdag ingesproken op mijn voicemail dat hij voor de deur had gestaan met het “rijkste bezit” zoals hij dat uitdrukte. Wat was n.l. het geval, Cees was samen met zijn vrouw naar Dronten gereden om zijn aangekochte Strada op te gaan halen en laat daar nou ook net weer een inruil Quest staan en aangezien Cees zich had ingesteld om t.z.t. als “Questrijder” gesignaleerd te worden leek dit de kans. Na wat overleg, heen en weer redeneren en praten en tot slot aanpassen, gingen er twee fietsen mee naar Noord-Holland, de Strada voor Maaike in de bestelwagen en de Quest voor Cees er bovenop. En zo kwamen ze dus in Middenmeer even showen, waar ik niet thuis was. Vanmorgen volgde er al snel een “telefoontje” en kreeg ik dit verhaal te horen dus meteen een rede om naar Nieuwe-Niedorp te fietsen, een retourtje van net 25 km. Wat zijn ze blij met hun aankopen, en terecht, nu nog even oefenen en de hele wereld ligt aan hun voeten om met de Strada en Quest te verkennen. Bij het verlaten van het dorp kwam ik een bezorgde moeder tegen die haar kind nog van de weg wilde halen toen het enthousiast in mijn richting kwam rennen en bovenstaande nieuwe, voor mij althans, uitdrukking de lucht in kraaide. Eenmaal weer vlak bij huis leek het me leuk om nog een paar foto’s te maken van de troosteloze aanblik van de weerssituatie van dit moment maar met wat kleur van de Quest fleurt zo’n foto altijd weer wat op.

Geen opmerkingen: