24 januari 2012

Zo enthousiast zijn Cees en Maaike




Omdat het weer voor vandaag nog positief is had ik in mijn hoofd om een flink rondje te maken, maar het liep allemaal weer eens een keer helemaal anders. Van start richting Heerhugowaard om te kijken of Kees vandaag een vrije-dag zou hebben werd ik al bij Nw.Niedorp op een ander idee gebracht, misschien gaat Cees Goedhart ook wel een stukje mee, dus rechtsaf en naar Weidemolen 9 in de nieuwbouw, niet wetende dat Cees zijn Strada pas a.s. vrijdag met de auto op gaat halen, zo vertelde hij me, dus dan is het snel klaar, maar nee, ik moest nog even blijven. Want mijn vrouw zei vanmorgen nog: “Bel Pé even om de Quest nog eens te bekijken”. En zo stond ik onverwachts toch voor de deur en moest er meteen gebeld worden en even later was ook Maaike, zijn vrouw, aanwezig. Verschillende punten zijn de revue weer gepasseerd en Cees kan haast niet wachten tot vrijdag maar ook Maaike staat te popelen om met zo’n superfiets op pad te gaan, wie eerst, de Strada wordt afgesteld op Cees zijn lengte dus moet er een oplossing worden gezocht voor Maaike, één van de mogelijkheden is de Quest van Sebastiaan die t.z.t. “vrij” komt of misschien ergens een fiets kunnen huren voor een bepaalde periode, wie weet. We horen zeker meer van deze nieuwe zeer enthousiaste “velomobielisten”. Ik heb mijn rondje vervolgd door de “binnenlanden” en kwam al fietsende via Bobeldijk en Zwaag op Zwaagdijk, even naar Gerrit en Marian waar ook Dick en Greet zaten en na de koffie weer door naar huis via Wervershoof en Medemblik, op het stukje door de Wieringermeer vanaf Medemblik naar Middenmeer moest ik op een bepaald moment toch stoppen om de kap erop te doen vanwege een enorme stortbui. Thuis gekomen gaf het tellertje toch nog 65 km aan, niet onverdienstelijk hoewel mijn plannen anders waren.

2 opmerkingen:

Cees zei

Zo is deze Cees ook bij jouw begonnen :) Groet cees

Pé Koomen zei

Hallo Cees,

Inderdaad, mogelijk heb ik toch iets, en weer een Cees met een C.

groetjes Pé