23 januari 2012

Maandagmorgen ritje






Het is weer gelukt, een rondje op maandagmorgen/middag, want toen ik weer thuis kwam was het al ver in de middag terwijl ik ’s morgens al van huis was gegaan. De weersvoorspellingen zijn niet echt bijzonder maar toch heel wat minder als vorige week maandag, toen volop zon en nu kans op een hagel of regenbui. Nou ik heb ze allebei gehad, nog niet de straat uit of de eerste hagelstenen kletterden op de gele romp van de fiets, het was erg kort dus gewoon doortrappen dan ben je de bui zo weer vergeten. Het windje stond schuin achter en dat was te merken, heel snel ging ik richting Zuidoostbeemster, even een zak appelen weg brengen die ik in het weekend achter in de auto had laten staan. Voor ik daar aankwam heb ik onder het viaduct, vlak bij De Hulk, de kap erop gedaan omdat een regenbui serieus leek te worden. Bij Tiny volgt er zoals gewoonlijk koffie + en zo rond half één ben ik weer opgestapt en is Tiny naar de tennisbaan gegaan om daar even de tegenstander(s) alle hoeken van de baan te laten zien, denk ik. Op de rit naar huis ben ik weer standaard van de kortste route afgeweken en zo kwam ik langs het Noordhollandskanaal in de richting van West en Oost-Graftdijk om via de Westdijk op Alkmaar af te gaan. Onderweg zag ik op verschillende plaatsen sneeuwklokjes staan, dus het voorjaar komt er weer aan. Toen ik al redelijk dicht bij Heerhugowaard kwam kreeg ik toch even een vreemd gevoel, “ze” noemen zich de “Stad van de Zon” en hebben ook een “Park van Luna” maar als ik de lucht bekijk bekruipt mij toch een angstig gevoel dat het niet droog zal blijven en al helemaal geen zon. Nog even bij Kees langs die zijn “windstrip” even heeft geshowd, de vinding van Jan Reus en de nieuwste ontwerpen van Wim, het zag er netjes uit en het schijnt goed te werken. Na de Heerhugowaard nog even richting de Obdammerdijk waar de Schotse-Hooglanders maar in een drassig weitje lopen en bij Tom een bakkie gedaan waarna het laatste stukje naar Middenmeer net de 100 km vol heeft gemaakt.

Geen opmerkingen: